Hamarosan megérkezik a DS 9, az elegáns szedán a DS 7 Crossback műszaki rokona lesz
Csúfos kudarccal búcsúzott el a Citroën a luxusautók világától, a 2012-ben eltűnő C6 egy korszakot zárt le a franciák életében, legalábbis az európai piacon. Kesergés helyett akkor már javában egy új márkanév bejáratásán dolgozott a PSA, ami kezdetben átrajzolt és finomabb anyagokkal kényeztető Citroëneket kínált, mára viszont sokkal jobban eltávolodott egymástól a két márka kínálata.
A C3 jelölés került már Citroën kisautóra, egyterűre és kicsi SUV-ra, utóbbinál feljebb pozicionálták a DS 3 Crossbacket, a platformjuk is eltér
Az elsősorban Kínára koncentráló, 11 éves DS Automobiles jócskán elhúzott a többiek elől, már ami a kibocsátást illeti. Az Európai Unióban 2021-re kitűzött 95 g/km-es flottaátlagot jelenleg csak a DS Automobiles tudja teljesíteni, méghozzá nem is csak hajszál híján. A többi prémium gyártó a 110 g/km-es küszöböt sem tudja átlépni - lefelé, ezzel szemben a DS négykerekűi jelenleg kilométerenként 79,9 gramm szén-dioxiddal terhelik a környezetet átlagosan. Az impozáns számok elérésében persze a modellpaletta mérete is közrejátszik, a DS-nek csupán három típusa van (Európában jelenleg csak kettő, de hamarosan ide is megérkezik a DS 9), amelyből a
DS 3 Crossback elektromosként, a nagyobb
DS 7 Crossback pedig plug-in hibridként is elérhető, de a DS 9 is elérhető lesz külső forrásból tölthető hibridként.
457 centin terül el a DS 7 Crossback, a legkisebb erőforrás a sorhármas, 1,2 literes turbómotor, a listaár 11 millióról startol
A francia cég 2025-re az összes modelljéből kizárólag hibrid és elektromos változatot szeretne a kínálatban tartani, amire minden esély megvan, lévén az elmúlt néhány évben debütáló modellek mindegyikéből létezik tisztán elektromos vagy plug-in hybrid verzió. A DS-ekbe kerülő technika pedig szó szerint versenyképes lesz, mivel a DS Techeetah csapat révén a Formula E-ben használt megoldások is megjelennek majd a közúti modellekben.