Az olasz állam legfontosabb vezetőinek társaságában volt az apró Fiat
Olaszország néhány legmagasabb rangú épületébe gurult be a nemrég bemutatott, teljesen elektromos új Fiat 500. Az olasz életérzést és a modern mobilitást egyszerre megtestesítő divatautót a köztársasági elnök, Sergio Mattarella tekintette meg a Quirinalében. Itt azonban nem állt meg a pöttöm Fiat, az FCA elnökének, közép-európai vezetőjének, illetve a Fiat globális márkaigazgatójának társaságában még a Palazzo Chigibe is átsuhant, hogy Olaszország miniszterelnöke, Giuseppe Conte is szemügyre vehesse. Valószínűleg egyik politikus sem fogja személyes használatra megvásárolni az autót, a bemutató viszont szimbolikus, hiszen az olasz autógyártás egyik legfontosabb modellje az 500, nem csupán ikonikus, hosszú múltra visszatekintő karaktere miatt, hanem magas eladási számainak köszönhetően is.
Belül teljesen megújult az 500 az előző generációhoz képest
Ma, a
Fiat 500 harmadik generációjával még tovább növekszik az autó meghatározó szerepe, hiszen ez az ország első teljesen elektromos népautója. Belsőégésű motorral szerelt változat már nem is lesz, ám a jövő városi mobilitási igényeit úgyis egy zéró emissziós kocsi elégíti ki. A WLTP ciklus szerint 320 km-t tud megtenni egy töltéssel, ha viszont csak városban használjuk, 400 km-re is elég - gyorstöltéssel ráadásul 50 km-es hatótáv is elérhető 5 perc alatt. Ilyen tulajdonságokkal pontosan a 60 évvel ezelőtti, első generációs 500-as szellemiségét, a közlekedés szabadságát viszi tovább. A gyökerekhez való ragaszkodás máshol is tetten érhető, a külső dizájn egyértelműen az eredeti stílust idézi meg. Ugyanakkor a technológia terén sokat újít az apró Fiat, a már említett elektromos hajtásláncon kívül olyan részletek teszik modernné, mint a teljesen LED-es fényszórók, a kulcs nélküli nyitás, vagy a fejlett és online infotainment rendszer.
Már csak elektromos változatban készül az 500, ám ez illik is a stílusához
Nem véletlen, hogy a felszín alatt innovatív mini kívülről azonnal felismerhetően 500-as, hiszen teljes egészében Torinóban tervezték és gyártják, ahol több mint 120 éve alapították a Fiatot. Természetesen azonban a jövőbe is kell tekinteni, éppen ezért erősítette meg az olasz miniszterelnök elkötelezettségét a Fiat gyáregységeinek jövőbeli fejlesztéseinek támogatása mellett. Az ország autóiparának reformálásában két fő célt határoztak meg: egyrészt alacsony károsanyag-kibocsátású autókat szeretnének készíteni, másrészt hálózatba is szeretnék csatlakoztatni a mobilitási eszközöket. Ez nem csak az internetre való csatlakozást jelenti, hanem például a 2021 végére elkészülő Vehicle-to-Grid rendszert is, amely az elektromos hálózatba kapcsolja majd a töltés alatt álló elektromos járműveket. Az akár 700 elektromos autót is befogadó hálózat a legnagyobb ilyen jellegű rendszer lesz a világon, melynek lényege a megújuló, ám változó mennyiségben termelődő energia fluktuációinak optimalizálása lesz, hogy ezáltal minél kevesebb áram vesszen kárba.
Szerencsére továbbra is elérhető kabrió kivitelben
„A vezetők az ország autógyártásának jövőjéről is egyeztettek.”
Nocsak… Van neki olyanja? 😀
Valami 2-2,5 millió autó évente amit Olaszországban gyártanak. És persze egy sor külföldi gyár is a Fiat érdekeltségébe tartozik, Indiától Brazíliáig.
A mindenkori olasz kormányfőnek pedig nem csak arra kell figyelnie hogy megtartsa az ipari termelést, de arra is hogy ne kerüljön olyan helyzetbe a Fiat (sem a Fiatot pénzelő bankok), hogy az államnak kelljen besegítenie (a svéd állam is keményen bukott szerintem a Saab csődön, nem csak elmaradt bevételekkel és bukott hitelgaranciával is)….
Azért nem ártana tájékozottabbnak lenni mielött neki áltok egy ilyen cikknek és akkor nem írnátok butaságokat.