Őszintén szólva fogalmunk sem volt, melyik terepjáró fog nyerni
Nemhogy a való életben nemigen találkozott még huzamosabb időre egy Suzuki Jimny és egy Hummer H1, valószínűleg még egyetlen leírt mondatban sem szerepelt ez a két jármű együtt. A brit carwow stábjának furmányos fejéből pattant ki az ötlet, hogy ezen változtatni kellene: az emberiségnek muszáj tudnia, a két terepjáró közül melyik gyorsul és lassul jobban. Videóra is vették a tesztet, így az eredmények fennmaradhatnak az utókor számára:
A tavaly általunk is tesztelt (
manuálisan itt,
automatával itt olvasható) Jimnyt egy 1,5 literes, szívó benzines hajtja száz plusz egy lóerővel, forgatónyomatéka 130 Nm. Ezzel szemben a környezetvédelmi előírások és a zöld autózás irányvonalát némileg mellőző amerikai gépszörnyben egy V8-as, 6,5 literes turbódízel dolgozik - igaz, hogy csak 197 lóerővel, az 583 Nm-es nyomatékával viszont akár házakat is elhúzhatna. Elsőre tehát egyértelműnek is tűnhetne a verseny végkimenetele, azonban ne feledjük, a Jimny alig 1,1 tonnát nyom, a H1 viszont 3,6-ot. Mindkét off-roader természetesen négykerékhajtású, a Hummert talán a régimódi, négysebességes automataváltója hátráltathatja kissé, a Jimnyben egy ötsebességes kézi viszi át a motor erejét a kerekekre.
A kis Jimny terepen is állja a sarat - kár, hogy európai értékesítése leállt
A tesztet végző műsorvezető saját maga sem tudta, mi lesz a verseny eredménye, és őszintén szólva nekünk sem volt fogalmunk, melyik kocsi nyer majd, hiszen annyira különbözőek. Az első tesztben negyed mérföldön gyorsult a két autó nulláról egy használaton kívüli kifutópályán, ezt egy 30 mph-s (48 km/h-s) repülőrajtos verseny követi. Az utolsó megmérettetésben 50 mph-ról (80 km/h-ról) fékeznek állóra a járművek. Azon még törjük a fejünket, hogy milyen tanulságot lehet levonni az eredményekből, a videó mindenesetre szórakoztató.