Nem mindennapos - habár mégis egyre megszokottabb - látvány különböző kisbuszokat és egyéb nagytestű és tömegű járműveket látni, az egyfajta autóipari mércének számító Nürburgringen. A Volkswagen is gőzerővel fejleszti a következő generációs nagy csapatszállítóját, a Transportert, és hát mit volt mit tenni, a csúcsváltozattal ők is futottak egy jó pár kört a nevezetes versenypályán.
Ráadásul igencsak érdekesnek ígérkezik ez a csúcsváltozat, mivel az első töltőnyílás miatt egy plug-in hybrid kisbuszról beszélhetünk. Innen már egyenes út vezet a konszernen belül használatos 1,4 literes turbós motorig, melyet egy elektromotor egészít ki. Ezzel a hajtáslánccal találkozhatunk a Volkswagen Passat GTE-ben is például, de a SEAT, illetve a Skoda sem riad vissza a használatától, s az Audi A3 E-tronban is ez szolgál. Az újonnan érkező Transporterben valószínű a nyomatékra fektetik majd a nagyobb hangsúlyt, mintsem a lóerőkre, így előbbi valahová 400 Newtonméter felé várható. Ilyen ménestől, pedig egész tisztességes választás lehet még az Autobahnra is a németek legkedveltebb kisbusza.
A nem sokkal ezelőtti forgalomban készült kémfotók alapján született egy renderelt kép is a Transporter várható kinézetéről, amely nem is járhat túl messze a valóságtól. A nürburgingi felvételeket elnézve az is érdekes lehet, hogy nem túl atletikus felépítéséhez képest szokatlanul kicsiket dől a kaszni a kanyarokban, ami miatt megelőlegezünk a németeknek egy igen kifinomult futóműtechnikát. Habár sajnos az a snittekből nem derül ki, hogy mennyire mehetett éles köröket a kisbusz, azonban tartok tőle, hogy nem harminccal gurult végig a majd 21 kilométeres pályán. A tényleges rugózási komfortjáról, illetve keménységéről azonban csak az év vége felé tudunk majd nyilatkozni, hiszen ilyenkorra tervezik az új generáció bemutatását. Amennyiben szerencsénk van, akkor a plug-in hybrid csúcsmodellt rögtön piacra is dobják.