Sokat még nem láttat magából a friss BT-50, a leleplezésre még egy hónapot várni kell
A hazai utakat nem árasztották el a pickup Mazdák, pedig régre nyúlnak vissza a platós gyökerei, a Hirosimában székelő vállalat 1961-ben indította útjára a B-sorozatot. Az utolsó, ötödik generáció már a Ford Ranger alapjaira épült, de a 2006-ban nevet váltó, immár BT-50 néven készülő pickupok szintén a Ford szülöttei voltak némi módosítással.
A súlycsökkentés érdekében alumíniumból készül a D-Max kardántengelye, a platós Isuzu tavaly debütált
A fotókon csak a sziluettjét mutató harmadik generációról július 17-én hullik le a lepel, azonban már néhány információ kiszivárgott az új BT-50-ről. Több évtizednyi „fordozás” után már nem a
Rangerre épül a BT-50, ez viszont nem jelent önálló fejlesztést. A Mazda most hazájában keresett partnert, így a pickupjuk az
Isuzu D-Max műszaki rokona lesz. Elavultságról persze szó sincs, a
harmadik generációs D-Max tavaly debütált, így friss alapokra épül a BT-50. Az előzetes fotó szinte semmit sem árul el az új modellről, érdekes kérdés viszont, hogy a mostani erős Mazda dizájn hogyan integrálható egy teherhordó modellre, ami ráadásul egy idegen típuson alapszik.
A BT-50 első generációja 2006-ban jelent meg, 2,5 és 3 literes négyhengeres dízelek közül lehetett választani
A műszaki tartalomról még nincsenek hírek, de nagy a valószínűsége, hogy az Isuzu szolgáltatja a műszaki tartalmat is. A D-Max 1,9-es dízelje (150 LE) mellett a 3 literes gázolajos (190 LE) is felbukkanhat a Mazda orrában, amik mellé hatfokozatú manuális- vagy automata váltó társulhat. Az új generációval megvan az esély, hogy itthon is újra áll majd platós a Mazda szalonokban, amire már 2011 óta nem volt példa.
A BT-50 második generációja szintén a Ford Rangerre épült, de Európát elkerülte