Így lesz vagány a villanyautózás – DS 3 vs. Mini Cooper
Eljött a felvállalható villanyautók ideje? – DS 3 Crossback E-Tense vs. Mini Cooper SE
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két olyan elektromos autó áll most egymással szemben, amik normális autóknak tűnnek. Rendes teljesítmény, elég jó anyaghasználat, menő külső. Mostantól lesznek bevállalhatók a belépő villanyautók?
Az elmúlt hónapokban kerültek piacra Magyarországon is azok az elektromos autók, amik most nagyot változtathatnak a piacon.
Ezek főként a PSA új termékeit takarják, mint ez e-208, az e-Corsa, vagy a tesztben is szereplő DS 3 Crossback E-Tense. De ott a Renault Zoe is már jó ideje, most pedig még egy új szereplő érkezett, a Mini. Tudom, kicsit furcsa együttállás ez, mert a Cooper már joggal sorolható a prémium termékek közé, mégis, ha az Opel nem adna házon belül kedvezményt, a Mini lenne az olcsóbb. Így is csak 10 000 forint a különbség az alapárak tekintetében, és egyelőre listaárakról beszélünk, de ezekből immár - akár - 2,5 millió forint levonható, amivel még érdekesebbek lettek a villanyautók.Prémium termékeknek készültek, városi autónak, divatosnak, cukinak és a tesztautók (lista)áraiban sincsen nagy különbség.
Egyikük mégis jobban teljesít egy bizonyos területen, másik pedig ott jó, ahol ellenfele nem. Ötajtós a háromajtóssal szemben nem túl fair. Mégis nézzük őket úgy, hogy városi használatra szánták, ahol általában a sofőrön kívül maximum egy utas szerepel, ez egyébként is jellemző az utakon. A DS-nél nyilván több a lehetőség, ülhet hátra is utas, ha szükséges, elfér majd a lába és a feje is, valamint csomagokból is több kerülhet hátra. Ezt rövidre is zárhatjuk, praktikusabb a DS 3, ha arról van szó. Minden más esetben, amiből vélhetően több is lesz, és amikor csak egyedül használja valaki szaladgálósnak, máris azonos szintre kerülnek. A Cooper helykínálata elöl remek, hátul szóra sem érdemes, de kétülésesként használva elég jó rakteret lehet kialakítani benne.Hosszúság pótkerékig [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
DS 3 E-Tense | 4118 | 1802 | 1534 | 2558 | 350-1050 |
Mini Cooper SE | 3845 | 1727 | 1432 | 2495 | 211-731 |
A dizájn most nagyon fontos, és a Miniről tudjuk, hogy évtizedek óta egyet jelent a stílussal, a divattal, a vagánysággal és az eredetiséggel.
A DS teljesen új játékos, és ezt a dizájn is tükrözi. Olyat hoztak, amilyen senki másnak nincs, egy extravagáns, megbotránkoztató, részletgazdag és mindenképp feltűnő, látványos formát rajzoltak. A crossoveres felépítéssel egy további rétegnek is kedvez, ezzel most egy picit népszerűbb tud lenni minden új modell. Ezzel szemben a Cooper SE klasszikus háromajtós, igazi hatchback, az egyedül autózóknak nincs is szüksége több ajtóra. Ha már ajtó, a DS kilincsei mindenképp említést érdemelnek, érdekes élmény, teslásoknak persze mindennapos, de nekem a Mini klasszikus króm kilincse is bejött mindig is. A forma, a dizájn és a kialakítás egyedi igények szerint alakul, hogy éppen melyik jön be a vevőnek. Egy Mini már csak azért is fontos szereplő, mert valahogy mindent vissza lehet vezetni hozzá, ami ma divatos. A lebegő tetőtől kezdve a fekete műanyag kerékívekig, még ha a kezdetekben nem is volt crossover az új Miniből, ma ezt a geget használja mindenki. Szóval maga az eredetiség, a minőség áll szemben a 2020-as trendeknek tökéletesen megfelelő modellel. Hogy lehet egyáltalán dönteni közülük?Egy villanyautótól persze hatékonyságot várunk, de ott van benne a sportosság potenciálja az azonnali nyomatékleadás miatt.
Vagyis ha van hozzá egy jó futómű, kormányzás és merev karosszéria, akkor semmi akadálya, hogy sportos autót eredményezzen.DS 3 Crossback E-Tense | Mini Cooper SE | |
Belső szélesség elöl | 1415 | 1410 |
Belső szélesség hátul | 1380 | 1270 |
Belmagasság elöl | 910-1000 | 930-1000 |
Belmagasság hátul | 950 | 920 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 200 | 140 |
Ülőlap hossza elöl | 510 | 530-580 |
Ülőlap hossza hátul | 455 | 480 |
Csomagtér maximális szélessége | 1110 | 960 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között | 900 | 960 |
Csomagtér magassága | 490-790 | 420 |
Csomagtér hossza | 620 | 420 |
Csomagtér hossza üléshajtással | 1500 | 1150 |
Raktérnyílás szélessége | 1000 | 910 |
Raktérnyílás magassága | 800 | 690 |
Villanyautóként a legfontosabb persze hatótávolságuk.
A Mini erősebb motorja mellé kisebb, 32,6 kWh-s akkumulátort kapott a DS 50-esével szemben. Gyárilag megadott hatótávolságuk 235-270 kilométer a Mininél és 320 a DS-nél. Ezek WLTP értékek, a valóságban való teljesítményük viszont 185 és 320 kilométer, Andrásnál a DS tudta hozni a gyári értéket a gyári fogyasztással együtt, a Mini nálam úgy volt képtelen rá, hogy sokkal jobban fogyasztott, mint a gyári érték, rendre 13 kWh alatt evett. Ez már jelentős különbség közöttük.DS 3 Crossback E-Tense | Mini Cooper SE | |
Teljesítmény [LE ] | 136 | 184 |
Nyomaték [Nm ] | 260 | 270 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,7 | 7,3 |
Végsebesség [km/h] | 150 | 150 |
Fogyasztás - vegyes [kWh/100 km] | 14,8 | 15,9 |
Akkumulátor kapacitás [kWh] | 50 | 32,6 |
Töltés [kW - AC/DC] | 7,4/100 | 11/50 |
Hatótáv, WLTP [km] | 320 | 235-270 |
Hatótáv a teszt alatt [km] | 320 | 185 |
Saját tömeg [kg] | 1575 | 1365 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1975 | 1770 |
Tesztautó alapára [Ft] | 12 800 000 | 10 500 000 |
Tesztautó ára [Ft] | 14 705 000 | 13 162 000 |
a hatótávversenyt fölényesen nyeri a DS 3 Crossback E-Tense.
Érdemes azért átgondolni, hogy a Mini 185 kilométere, amit nálam tudott, mennyire elég, ha valóban csak városban használjuk az autót. A márka is dedikáltan városi autónak szánja, míg a DS már csak hatótávolsága miatt is alkalmas lehet hosszabb távokra. Akkor mégis mit keresnek egymással szemben? Talán helyesebb az egymás mellett kifejezés, mert másban jók, mégis hasonló lehet a közönség, már csak áruk miatt is.Nagy kérdés, hogy mi ér többet, a minőség, vagy a hatótáv, de ebben a helyzetben most a minőséget jóval kedvezőbb áron adják a hatótáv rovására.
A DS 3 Crossback E-Tense egy valódi ékszerdoboz, egy igazi egyedi megjelenésű autó most a piacon, a Mini viszont a négykeréken guruló stílus és eredetiség. A DS sokat megy egy töltéssel, a Cooper SE-vel pedig alig várod, hogy elindulj. Végre van olyan villanyautó, ami nem hazudik hatótávban, és van olyan, amit vezetni is példátlanul jó. Nem lesz ez rossz világ, most érzem először, hogy lenne kedvem hozzá.