Ez lehet a 918 Spyder utódja? (kép: Autovisie)
1986-ban a Porsche mindenkit lenyűgözött a 959-es modelljével, ami akkor a legnagyobb végsebességgel rendelkező sorozatgyártású autó volt a világon. 17 évvel később a Carrera GT lett a második a márka legerősebb, leggyorsabb gépeinek sorában, amit aztán a 918 Spyder követett 10 év elteltével, 2013-ban. Lassan tehát ideje lenne a következő hiperautó érkezésének, vagy legalábbis néhány részlet felfedésének/kiszivárgásának. Bár a Porsche nyilatkozatai szerint nem sietnek a 918 utódjával, a holland
Autovisie híroldal birtokába került grafikák szerint már javában fejlesztés alatt állhat a következő csúcsgép.
A 918 Spyder stílusát követi, nagyon hasonlít a 917 tanulmányra is (kép: Autovisie)
A terveket maga a Porsche hozta nyilvánosságra közvetett formában, hiszen egy szabadalmi hivatalba nyújtották be ezeket. A szabadalom lényege, hogy levédetik az autó külső formáját, nehogy bárki egy hasonló kocsival lépjen piacra - vagy ha mégis, a Porsche jogilag tiltakozhat ez ellen. Ahhoz viszont, hogy a világ tudja, mit nem szabad gyártaniuk, látni is kell az autót, ezért a szabadalmaztatott tervek mindig nyilvánosak. Ezzel természetesen a Porsche is tisztában van, érdekes döntés volt ez a részükről, hiszen szabadalom nélkül is fejleszthették volna a kocsit, ez a módszer nem gyakori az autós világban. Mindenesetre így indokolt lenne hivatalos információk közlése is a márka részéről, hiszen a grafikák már nyilvánosak - reméljük, nem kell sokáig várnunk majd.
Nagyon hosszúkás a kialakítás, Le Mans-ban versenyeznek hasonló autókkal (kép: Autovisie)
A formaterv szinte megszólalásig hasonlít a tavaly bemutatott 917 koncepcióautóra, amiről akkor pimaszul csak annyit nyilatkozott a Porsche, hogy az mindössze egy dizájntanulmány volt. Bár még nincs megerősítve, hogy valóban ez lesz a márka következő hiperautója, a grafikák teljesen beleillenek a Porsche mai stílusirányzatába, sőt, a 918 Spyder vonalait is egyértelműen tükrözik. A négypontos első nappali menetfény tipikusan porschés, csakúgy, mint a Carrera GT-ről ismerős hátsó szárny alatti légrés, viszont új részleteket is találunk az autón, mint például a Koenigsegg modelljeihez hasonló,
félköríves szélvédő és oldalablakok.
Fontos szempont a jó aerodinamika (kép: Autovisie)
Igazi finomság az első sárvédők között kilátszódó rugó és a tetőre szerelt légzőcső - ez utóbbi a két (kissé McLaren hatású) kipufogóval pedig arra enged következtetni, hogy lesz belsőégésű motor is a kocsiban. Természetesen biztosat még nem tudunk, de konnektoros hibrid felépítésre tippelünk, a 918 Spyder után furcsa lenne az elektromos rendszer elhagyása, ugyanakkor láthatólag még a belsőégésű motorokra is számít a Porsche.
A Porsche szerint még van jövője a benzinmotornak (kép: Autovisie)
További érdekesség (amit a 917 tanulmányautó teljesen fekete ablakain keresztül még nem láthattunk), hogy egyetlen ülés várja majd a sofőrt a kocsiban. Ez, illetve az autó nyújtott, lapos, középmotoros kialakítása, valamint az előretolt utaskabin mind le mans-i versenyautókra jellemző részletek, és ha ezek megvalósulnak, igazán egyedi ajánlat lesz a Porsche új modellje. A jelenlegi hiperautó-versenyből Zuffenhausen kimaradt, az Aston Martin Valkyrie és a Mercedes-AMG One a Forma-1 technikáját szeretnék az utakra átvinni, ebben viszont nincs nagy tapasztalata a Porschénak.
A tavaly bemutatott 917 tanulmányautó (kép: Autovisie)
Le Mans-ban viszont számos győzelmet aratott már a márka, és jelenleg nem is kapható a piacon olyan közúti használatra alkalmas autó, ami ebből a szériából merítene ihletet, éppen ezért igazi különlegesség lenne egy ilyen kocsi - persze ne feledjük, hivatalos információt még nem közöltek a 918 utódjáról, és bár jó jel a szabdalom benyújtása, egyes autógyárak akár félrevezetésből, vagy egyszerűen csak a biztonság kedvéért is tesznek ilyeneket, az autó megvalósulása nem garantált. De reméljük, hogy nem csak kedvtelésből védette le a Porsche ezt az egyébként ízléses formatervet, aminek létrejöttében a márka külső dizájnjárét felelős vezetőként Varga Péter valószínűleg nagy szerepet játszott, és ha már a 918 Spyder tervezésében még nem volt meghatározó, a következő stuttgarti hiperautó már az ő kezei által nyerhet formát.
A fedetlen rugók egyedi látványt nyújtanak (kép: Autovisie)