Megküzdöttek a kimentéssel a Defenderek, nem ilyen vontatmányra méretezték a terepjárókat (Forrás: Carscoops)
Az új Defender még igen friss, de már a Namib-sivatagtól kezdve a
Váci útig mindenhol felbukkanhat. A két Land Rover éppen promóciós céllal járt Afrikában, amikor véletlen szülte helyzetben kellett bizonyítaniuk. Menet közben a stáb tagjai egy kiszáradt folyómederben elakadt kaminora lettek figyelmesek, mint később kiderült, már három napja vesztegelt a sofőr a bajba jutott nyergesvontatón, ez pedig kapóra jött a szögletes terepjáróknak.
Hol egymás mögé, hol egymás mellé álltak a terepjárók, de végül sikerült kirángatni a folyómederbe rekedt kamiont (Forrás: Carscoops)
A kétliteres 240 lóerős dízel és a háromliteres 400 lóerős benzines Defendert egymás után kötötték, így próbálták kihúzni a kamiont. A gyári előírásokat persze jócskán túllépték, mivel a Defender maximum 3,5 tonnát vontathat, az elakadt szerelvény tömege 20 tonnára rúgott. Az egymás után kötött terepjárók a vízszintes részen elboldogultak a kamionnal, viszont a partoldalon már nem tudták felhúzni a Scaniát, itt inkább egymás mellé kerültek a terepjárók. Végül újra egymás mögé álltak a Defender 110-esek, így ha nem is könnyedén, de sikerült kimenteni az elakadt szerelvényt.
A véletlen helyzet kiváló reklámnak bizonyult, így a Land Rover nem volt rest elbüszkélkedni a mentéssel. Az új Defendernek már hazai ára is van, a háromajtós kivitel 200 lóerős dízellel listaáron 16,2 millió forintért vihető el, ugyanezzel az erőforrással 18,3 millió forintba kerül az ötajtós, aki viszont benzinesre vágyik, az a háromliteres sorhatos motort választhatja 400 lóerővel, karosszériától függően minimum 21, illetve 23 milliós áron.
Nem olcsó mulatság a Defender, a hivatalos listaár szerint 16 millió felett lesz a legolcsóbb verzió (Forrás: Carscoops)