Alapból is jól néz ki az új Yaris, de a TRD Parts készlettel még inkább. Én személy szerint leginkább egy olyan GR Sport verziót várok, amilyen a kifutóból vagy például a Corollákból is kapható
Személyesen is láttam már a
GR Yarist, ami 261 lóerős, 360 Nm nyomatékot adó 1,6 literes turbómotorjával, szabályozható összkerékhajtásával, valamint egyedi, háromajtós karosszériájával borzalmasan izgalmasnak (és nem is
túl drágának) ígérkezik, az új, a
Corolla és a
C-HR 2,0 literes Dynamic Force hibridjének benzinmotorjából származtatott háromhengeres 1,5 literes benzinessel szerelt hibrid Yarist pedig
vezethettem is.
Önmagában is kellően vagány és sportos a negyedik generációs Yaris, a Toyota Racing Development (TRD) jóvoltából pedig most olyan sportos jelmezt ölthet magára, amely sok szempontból a GR Yarisnál is fenyegetőbb fizimiskával vértezi fel az autót.
A matricázás is még inkább vadorzóvá tette
A csomag egyes elemei külön-külön megvásárolhatók, de hatásuk együtt érvényesül igazán. Az alapokat a lökhárító- és küszöbtoldatok adják: ezek az idomok elöl 22, oldalt 44, hátul 66 milliméterrel fekszenek közelebb az aszfalthoz. Jellegzetes piros szegélyük, valamint a kerékdobok sarkainál elhelyezett elemek hatásosan zárják le alulról optikailag az autót.
A küszöbtoldatokat is hangsúlyosabbá teheti a matricázás, de azért külön kell fizetni
Noha az első kötény csupán két milliméterrel hosszabb, mint az eredeti idom, kialakításának köszönhetően mégis harciasabbá teszi a Yaris orrát, amihez a hűtőmaszkot a fényszórókkal összekötő fekete betétek is hozzájárulnak. Nem annyira esztétikai, mint aerodinamikai célú elem a négy kerékívnél elhelyezett, a légörvények kialakulását megakadályozó apró idom, valamint a négy oldalablakra szerelt szélfogószett, amelyen apró tüskék töltenek be hasonló szerepet.
Alig nyúlik jobban előre a sportos orr, mint a gyári, de teljesen más megjelenést ad
A GR Parts palettáján olyan, hétköznapibb kiegészítők is megtalálhatók, mint az UV-védő ablakfóliázás, a méretpontos csomagtérszőnyeg, a karbonmintázatú kilincsüreg-védőfólia, a felragasztható alumínium GR emblémacsomag vagy a valódi szénszálas kompozitból készült rendszámtartó keret. És a legfontosabb: habár egyelőre sem motor-, sem futóműtuning nem szerepel a kínálatban, vásárolhatunk rugótorony-kitámasztást, amellyel tovább javítható a TNGA-B padlólemezből adódó, eleve kedvező torziós szilárdság. A rugózatlan tömeget csökkentheti, a megjelenést fokozhatja a TRD kínálatában szereplő egyedi, 16 colos méretű, sötétszürke színű kovácsolt könnyűfém keréktárcsa is.
A homasitás verzióknál tudományosabb, de jóval drágább is az ablakokhoz kínált légterelő
Ami az árakat illeti: az első és hátsó lökhárító sarokelemek 43, illetve 31 ezer jenbe (kb. 125, illetve 90 ezer forint), a küszöbtoldatok 58 ezerbe (kb. 168 ezer forint) kerülnek, az oldalsó matricázásért 30 ezer jent (kb. 87 ezer forint) kérnek el. A komplett kerékszett ára 250 ezer jen, azaz mintegy 725 ezer forint. A TRD tuningcsomagja a tervek szerint elérhető lesz Európában is, de csak jóval az új Yaris hivatalos megjelenése után.
Fotók: Toyota Racing Development (TRD)
Forrás: Smarter Media