Bűn vele megállni – BMW M850i
Limuzin ennyire még nem élt a sofőr keze alatt – BMW M850i Gran Coupé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jóleső nyugalmat áraszt, limuzinos a kényelem, a helykínálat, az utazás pihentető élmény. Mégis, ha mennénk egy rendeset, végtelenül precíz és lehetetlenül tökéletes vezetési élményt nyújt.
Szerencsére minden oldaláról bemutatkozott a hét során, aminek az eredménye az lett, hogy megállni alig akartam vele.
Ügyesen táncol a sportkupé és a luxuslimuzin között, de valahogy mindkettőben elég jó
Az M Performance színe a Cerium Grey, ilyet kapnak a feliratok és a vesék, de a nyári felnik is
Karbonszálas elemeket is használtak a karosszérián, valamint új éleket, íveket és idomokat
Kicsit szedános, kicsit kupés, de jók az arányai
Elöl lézertechnológiás LED fényszórókkal világít akár 600 méteres távolságban is.
Kitakargatja a szembe jövőt, de a legérdekesebb funkciója a gyalogosok megvilágítása, ha valaki sétál az út szélén sötétben, párszor megvillogtatja az alakot, hogy felfigyelhessünk rá.Az első szériás kocsik sajátja a szürkés kék-bézs összeállítás
Kék Alcantara tetőkárpit, metszett üveg kiegészítők és csodásan szóló Bowers&Wilkins hifirendszer
A színvilág az első szériás 8-as Gran Coupé sajátja, a kékes szürke bőrből ráadásul még a kormány is kapott.
Kiválóan formázottak az ülései, és ezek közelebb állnak a sportoshoz, mintsem az M5-ös fotelei. Érdekesebb viszont a hátsó sor és a helykínálata. Első pillantásra, és amúgy teljesen jogosan gondoljuk azt, hogy a 8-as GC négyüléses, mert hátul is csak két helyet alakítottak ki. De ez csak a látszat, köztük van egy ötödik ülőhely is hivatalosan, ami leginkább a középkonzol megléte miatt érdekes. A klímapanelt magába foglaló középrész mindenképp benne van a 8-asban, ezt a középen ülőnek lábközre kell vennie, már ha tényleg komolyan gondolja a dolgot. A két szélső hely viszont tökéletesen formázott, már látványra sem utolsó az egybeépített fejtámlás felső rész. A lábaknak bőven van hely, ugyanúgy besüllyesztve ülünk, mint elöl, a sportosság a hátsó sorban is tökéletesen érződik.Remek a beszállási kényelem, de alacsonyra kell ülni, sportautósan alacsonyra
A középkonzol a hátsó ülésig ér, pedig ötszemélyes, a hátsó fejtámlák önmagukban is szépek
Az utastér hangszigeteltsége kiváló, csak olyan zajok jutnak be, amiknek be is kell, ilyen például a motoré, vagy a kipufogóé.
A keret nélküli ablakos ajtókat kis villanymotorok húzzák be, hogy a kényelem maximális lehessen. Először furcsa volt, hogy középre helyezték az indítógombot, de ez a helyzete valahogy elegánsabb mozdulatot kíván a sofőrtől, mint a kormány mögé dugott gomb megnyomása, leállításnál pedig kevesebb mozdulat P-be kapcsolni a váltót és kilőni a motort. A V8-as indítása egyébként nem olyan drámai, mint arra számítanánk, semmiféle színház nincs, nem hörög fel, vagy rázza be a karosszériát, egyszerűen csak beindul és selymesen jár. Hidegen 1000 fölött tartja a fordulatot, és addig kicsit karcos, de amint felépült az olajnyomás, vissza is ejti 800 alá, ahol nem hogy hallani, de érezni sem lehet, annyira selymesen jár.Nem a kijelzőkön van a hangsúly, persze van belőle két jókora, a multimédia érintős
Fantasztikus gázreakciójú, szép hangú és élénk a duplaturbós V8-as
A motor gázreakciója eszelős, a legtompább módjában is azonnal reagál.
Sportban elég szinte csak rágondolni és mondhatjuk azt, hogy 50%-nál nagyobb gázállásra szinte semmilyen üzemben nem lesz szükség. 750 Nm nyomatékot tol a négy kerék felé 1800-as fordulattól 4600-ig, vagyis a csúcsnyomaték szinte minden helyzetben kihasználható, nem kell feltűnő időt várni arra, hogy reagáljon a gázpedál lenyomása után. Eszik, persze, az a dolga, városban használtuk főként, és a 20 litert tojással a pedál alatt is simán benyelte, próbálgatva, gyorsulgatva pedig mintha vákuum szippantotta volna ki a benzint a tankból, de ezt vállalni kell.Mindenképp összkerekes az M850i, de alapból hátul hajt, BMW-sen vezethető
Csodás hangot faragtak az M Sport kipufogórendszernek
Az xDrive itt sem kapcsolható ki, de nincs is rá szükség, alapból 100%-ban hátul hajt, csak akkor kerül előre is hajtás, ha szükséges.
Az M850i-vel is lehet táncolni, ha nagyon szeretnénk, de ebben a modellben annyira nem kívánja a sofőr. Legalábbis általában, mert a precíz kormányzás, a kiváló összeszerelés és a nagyon merev karosszéria, valamint a tökéletes üléspozíció azért meghozza a kedvet időről időre. Olyankor a 8-as GC hibátlan, csúszásmentes úttartással és tűpontos irányíthatósággal jutalmazza a pilótát. Tökéletes a vezetési élmény, szinte csodával határos, hogy a több mint 5 méteres és alaphangon kéttonnás autó minden egyes mozdulatát a gerincünkben érezzük, mint egy rendes sportautóban. Zavarbaejtően ügyesen táncol a jó sportkocsi és a luxuslimuzin meghatározás között, bár, megkockáztatom, hogy mindkettőnek tökéletes. Mert vezethetőségben még a nyálkás utakon sem tudott hibázni, rugózásban feszes, de nem rázza ki az ember lelkét, kényelmes, jól ül benne mindenki, és a hangja is egy csoda. Ehhez hozzáadva, hogy a sofőr tökéletesen a végtagjai meghosszabbításának érezheti, egy ekkora autónál minimum tiszteletre, ha nem csodálatra méltó.Végtelenül kényelmes utazóautó, és nagyon jó, közvetlen és élénk sportautó is egyben
„Bűn vele megállni”
Ennyire vacak a fék? 😀
A féke hibátlan, ha vacak lenne, akkor a „Nem lehet vele megállni” címet kapta volna, de ez nem igaz. Az viszont igen, hogy sajnálsz minden percet, amit állva töltesz vele.
Természetesen csak poén volt 😀
20+ literes fogyasztás oké, közben a Jimnyt nem lehet eladni Európában? Rendben.
mert egy 530 lovas (ami valójában vszinű 550) 5 méteres 2 tonnás limuzintól sok? Aki fogyasztást nézi, az nem 1.6-os dízelt vesz?
„Jók az arányai.”
Ja, a kocsi nagyobb, mint a visegrádi fellegvár. Ez kívánkozik a big M8 mémek sorába.
Ez még a prémiumok között is csúcs. Egy ilyen ennyibe kerül, ennyit fogyaszt, de nem hiszem, hogy bárkit is érdekel, akit ilyet tud venni. Várhatóan közepesnél kicsit jobb focisták és néhány vállalkozó kedvence lesz, legalábbis ez lehet a magyar vásárlóközönség. A 4.4 V8 miatt azért irigylem őket.
Nekem a kétjatós coupe jobban tetszik, mint ez. Ez már böszme nagy, ráadásul a hátsó ajtók ívei nagyon gagyik, 5-ös GT jutott eszembe. A régi 6-os gran coupenak szebben rajzolták meg.
Éppen ezt akartam írni, hogy a 6-os gran coupe nagyon szép volt. Ez már valóban túl nagy.
Első bmw ami tetszik, komolyan 😀 a 4es gc is jó lesz sztem.