Várhatóan ez is etalon lesz a 911-esek között
Elkezdődött az autófanatikusok kedvenc hete az évben, sorra jönnek a Genfi Autószalon újdonságai. Az egészségügyi helyzet miatt azonban sajnos csak virtuális konferenciákon mutatják be az új autókat, így tett most a Porsche is: egy igen rövid, 15 perces élő videóban a márka nagykövete, Mark Webber mutatta be az új 911 Turbo S kupét és kabriót. A leleplezés során beszélgetett Oliver Blume-mal, a Porsche vezérigazgatójával, aki meglepően sokat foglalkozott a Taycannal és az elektromos és hibrid autók fejlődésével. Nem kell megijedni, nem kapott aksit az új Turbo S, ugyanakkor nem véletlen Herr Blume prezentációja: egyes hírek szerint a 911-es jelenlegi generációja lesz az első, amelyet valamilyen formában elektromosítanak, állítólag a néhány év múlva érkező modellfrissítés alkalmával.
Légfékként is funkcionál a hátsó szárny
Ez a Turbo S viszont még kizárólag benzint éget, a 3,8 literes duplaturbós boxermotor teljesítménye brutális: 650 lóerő és 800 Nm (70 lóerővel és 50 Nm-rel több az előző generációénál). A két turbófeltöltő turbinái egymáshoz képest mostantól ellentétes irányban forognak, és persze nagyobbak is lettek. A Porsche duplakuplungos váltóját, a PDK-t az új Turbo S-re optimalizálták, az összkerékhajtással együtt pedig 2,7 mp alatt ér 100 km/h-ra álló helyzetből, ami kettő tizedmásodperccel jobb az előzőnél. Ennél is nagyobb fejlődést értek el a mérnökök a 200 km/h-s sprinten, itt egy teljes másodpercet faragtak az időből, 8,9 mp-ig tart a mutatvány. A végsebesség viszont változatlan, maradt az eddig sem szerény 330 km/h.
Elöl és hátul is szélesedett a nyomtáv; ezek a sportkipufogó kivezetései
A turbófeltöltők egyébként változó geometriájúak, azaz az alacsony vagy magas fordulatszámhoz alkalmazkodva tudják mindig a megfelelő nyomást biztosítani, ezáltal megszüntetve a turbólyukat. Az üzemanyag-befecskendezők piezoelektromosak, azaz olyan kristályokat használnak, melyek elektromos áram hatására a másodperc törtrésze alatt tudják megváltoztatni szerkezetüket, ezáltal mozgatva a befecskendező adagolóját, így gyorsabban tud reagálni a motor a gázpedál utasításaira. Átdolgozták a motor hűtési rendszerét is, a jellegzetes Turbo légbeömlő persze megmaradt a hátsó kerékjárati íveknél, de a hátsó szélvédő alatti hűtőrácson keresztül is áramlik levegő a motortérbe.
A kupéval együtt a kabrió is megérkezett
Az aerodinamika terén is javult az autó, szélesebb lett a hátsó szárny, ami a vezetési helyzettől függően ki is emelkedik, illetve már légfékként is működik. A szárny szélesítése egyébként is elengedhetetlen, hiszen a nyomtávok is nagyobbak lettek, elöl 42 mm-rel, hátul 10 mm-rel. Javítottak még az adaptív orrszpojleren is, ami csak szükség esetén hajlik ki az első lökhárító aljából, az újításoknak köszönhetően 15%-kal több leszorítóerőt termel a sportkocsi. Emellett átdolgozták az adaptív futóművet, a karosszériát 10 mm-rel lejjebb ültették.
Alapból négy szögletes kipufogó kerül a diffúzorba
Vizuálisan elsőre természetesen a hatalmas szárny különbözteti meg a széria csúcsváltozatát a többitől, ugyanakkor az első lökhárító légbeömlői is nagyobbak lettek, a mátrix LED-fényszórók alapáron járnak és sötétítettek, a felnik elöl 20, hátul 21 colosak. Hagyományos a négy szögletes, fekete kipufogó, azonban választható egy új, állítható hangzású sportkipufogó-rendszer is, melyhez két kályhacső méretű kivezetés tartozik. A beltérben nem sok változást találunk az alap 911-esekhez képest, a Porsche Exclusive Manufaktur jóvoltából kérhető kéttónusú bőrborítás, az ülések varrásai pedig az első, 930-as generációjú 911 Turbo előtt tisztelegnek, és szénszálas díszbetétekkel is dekorálható az utastér. A kupé Németországban áfával együtt 216.396 eurótól (~73,5 millió forint), a kabrió pedig 229.962 eurótól (~78,2 millió Ft) indul - a gyengébbik (és persze olcsóbb) Turbo változatról egyelőre nem érkeztek hírek.
A beltér bőrfelületei két tónusban is kérhetők