Az autó eredeti fényében Mussolinivel a kormány mögött (Forrás: Autoblog.com)
A politikus sem csak a politikával foglalkozik egész nap, még ha egy olyan vérzivataros korszak meghatározó alakja is, mint Benito Mussolini, az olasz fasiszta párt vezetője, majd Olaszország miniszterelnöke. Az újságíróként is tevékenykedő pártvezér éppúgy rajongott a szép nőkért, mint a gyors kocsikért. Il Duce vagyis „A Vezér”, - ahogy az olaszok hívták, - 1930 januárjában vásárolta 60 000 líráért azt az Alfa Romeo 6C 1750-et, amivel aztán Itália szerte több versenyen is indult a '30-as években. Az évtized második felére Mussolinit már teljesen a politika kötötte le, elnyomva gondolataiban a motor zúgásának hangját és a benzin illatának egyvelegét. Nem tartotta meg az autóját sem. Az Alfa néhány kézen keresztül egy Renato Tiglio nevű férfihez került 1937-ben, aki magával vitte Eritreába.
A 6C egy sokkal jelentéktelenebb autó volt a maga idejében, mint most 2020-ban, így a tulajdonosok nem is nagyon gondolkodtak sokat, ha valami átalakítást kellett eszközölni a kocsin. Így váltak alkatrészek tucatjai a súlycsökkentés áldozatává, hogy a lehető legjobb időket lehessen vele elérni az afrikai nap által perzselt utakon. Hogy pontosan merre járt és kik vezették az autót 1938 és 2020 között azt sajnos nem tudni, ahogy azt sem, hogy ki a jelenlegi tulajdonosa. Azt viszont már biztosra lehet venni, hogy a sors végül kegyeibe fogadja a kocsit és concours szintre újítják fel.
Az alkatrészek nagy része hiányzik, és ami megvan, azt is teljesen újra kell építeni (Forrás: Autoblog.com)
A munkát a Thornley Kelham angol műhely végzi. Céljuk, hogy ugyanolyan állapotra hozzák az autót, ahogyan azt Mussolini átvette a gyártól. Az emberfeletti munka része az is, hogy azonosítsák az összes hiányzó alkatrészt, amik már nem is biztos, hogy beszerezhetők, így sokat közülük valószínűleg le kell gyártani. A műhely egyik alapítója, Simon Thornley nem is titkolja, hogy talán ez az eddigi legnehezebb munkájuk, de a történelem egy ilyen darabját muszáj megőrizni az utókornak.