Kínai modellre építkezett a Peugeot, a külső mellett a belső is a francia márka jellemzőit vonultatja fel
A Peugeot kínálatában időről-időre
felbukkannak pickupok, noha elsősorban nem az európai piac van a célkeresztben. Évtizedekkel ezelőtt készült haszonjármű a Peugeot 404-es és 504-es modellekből is, a nem is olyan távoli múltban az apró 207-es is kapott egy platós változatot Hoggar néven. Utoljára három éve mutatott be a szegmensben „új” modellt a Peugeot, az idézőjelnek pedig az az oka, hogy a franciák az 1997-ben megjelent Nissan Navara enyhe átalakításával készítették el a saját verziójukat.
Három tonnát is vontathat, két- és négykerékhajtással is kérhető, a duplakabinos kialakítás esetében hat főnek juthat hely
Az új pickup Peugeot Landtrek névre hallgat, ami a Changan Kaicheng F70-re épül. A kínai-francia platós ebben az esetben tényleg újnak nevezhető, mivel a kínai testvére tavaly ősszel debütált. A lehetőségekhez képest sikerült a Peugeot jelenlegi kínálatához passzolóvá varázsolni a modellt, amiről akár a francia tervezés is hihető lenne, az oroszlános márkára jellemző maszk mellett függőleges menetfényeket is kapott a Landtrek. A szemrevaló külső ellenére Európába nem jön a típus, aminek a kínai rokonság lehet a legfőbb oka, mivel az európai típusbizonyítvány megszerzése valószínűleg sose térülne meg.
A Landtrek szimpla- és duplakabinos platósként, illetve hátul üres alvázzal is kapható lesz. Aki a divatnak szeretne hódolni a platóssal, annak készül a krómban fürdő, fényezett lökhárítós, alufelnis kivitel. Emellett lesz könnyű szívvel munkára fogható acélfelnis verzió is, ahol nem bajlódnak a műanyag elemek festésével, továbbá a hátsó lökhárítót is elhagyják, hogy 180 fokban nyílhasson a plató ajtaja. Az 5,33 és 5,39 méteres hosszal elérhető modell 1,2 tonnával terhelhető, továbbá tartósnak is ígérik, mivel a tesztelés alatt kétmillió kilométeren át nyüstölték a Landtreket.
Munkásautónak nem kell a csicsa, jól tudják ezt a Peugeot-nál is, sallangmentes kivitelben is létezik a Landtrek
Motorból és váltóból egyaránt kétféle lesz, benzinesből 2,4 literes 210 lovas egység hajthatja a platóst, dízelből pedig 1,9 literes 150 lóerős egység jut a Landtreknek, a vevők a benzineshez hatfokozatú automataváltót is vehetnek. A beltér más Peugeot-okból lehet ismerős, a kormány a
3008-ból érkezik, a központi kijelző pedig az
508-asé. A divatos külső és belső ellenére sajnos a hazai utakon nem bukkanhat fel az akár hat üléssel is kérhető Landtrek, ez Afrika és Dél-Amerika kiváltsága marad.
Hat légzsák, négy külső kamera, dombsegéd, ESP és kétzónás klíma is lehet a fedélzeten