Ritkaságok kerülnek kalapács alá, köztük egy E30-as M3-as

A 70-80-90-es évek legmenőbb sportkocsijait lehet megvásárolni egy márciusi aukción

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Klasszikus autórajongók álma egy olyan árverés, ahol egy E30-as BMW M3, egy Audi quattro, egy Porsche 911 (993) Carrera és egy Alfa Romeo GT 1600 Junior kerül a kifutóra.

Nem minden nap van szerencsénk az előző évszázad néhány legmeghatározóbb sportkocsijának kiváló állapotú példányait egy helyen látni, sőt, még ritkább, hogy meg is lehessen venni őket. Márpedig erre lesz lehetősége azoknak, akik március 27-29-én ellátogatnak a brit Classic Car Auctions aukciójára, ahol négy igen különleges kocsi kerül árverésre, melyek sokunk falán díszelegtek/díszelegnek poszterként. Az esemény fő attrakciója egy 1987-es, E30-as generációjú BMW M3, ami először Japánban került forgalomba, 2015-ben importálták az Egyesült Királyságba. A felsorolt autók közül ez az egyetlen baloldali kormányos kivitel, eddig 59.000 km-t tett meg az M-rajongók egyik kedvenc modelljének számító kupé. Bár négy tulajdonost is szolgált már, az aukciósház elmondása szerint kitűnő állapotban van, vezetett szervizkönyv is jár hozzá, és az utóbbi években is rendszeresen használták, így akár 17 millió forintnak megfelelő összegért is elkelhet. Ez a széria volt a legelső az M3-as BMW-k sorában, a négyhengeres motor 200 lóerőt termelt, a vezetési élményről pedig egy kiváló ötsebességes manuális váltó gondoskodott.
Hirdetés
Legalább akkora hírességnek számít az Audi quattro, mint az E30-as M3-as, melyből egy 1985-ös, fehér színű példány kerül a kifutóra. Abban az évben már a modellciklusa felénél járt a legendás összkerekes, mely korát megelőzve digitális (LCD) műszerfallal rendelkezett. A tízszelepes, öthengeres turbós motor 200 lóerő körül teljesített, ami az alacsony tömegű autót 7,1 másodperc alatt repítette 100 km/h-ra. Az akkoriban megváltozott raliszabályokat az elsők között használta ki az Audi a négykerék-meghajtás bevezetésével, amivel sikeres évadokat tudhattak maguk mögött az ingolstadtiak a WRC-ben, többek között a híres raliversenyző, Walter Röhrl is nyert futamokat a quattróval. Bár már 124 ezer km-t tudhat maga mögött ez a példány, várhatóan még így is 12 millió forintnak megfelelő összeg körül fog elkelni. A következő német sportautó egy 1995-ös Porsche 911 Carrera, a 993-as szériából. Ez a sorozat szintén a rajongók kedvence, ugyanis ez volt az utolsó léghűtéses 911-es. Jó állapotban lévő darabjai ma is tetemes összegekért cserélnek gazdát, főleg, ha a hatsebességes manuális váltóval vannak felszerelve. A márciusi árverésre kerülő példányban az automata Tiptronic S sebváltó található, így "csak" 15 millió forint körüli fontért kelhet majd el. Az autót egy 3,6 literes boxermotor hajtja 270 lóerővel, ami a hátsó tengelyen keresztül kerül az útra. Az utolsó ritkaság egy Alfa Romeo GT 1600 Junior, ami az olasz márka 105-ös szériájának egyik darabja. Ez a sorozat képviselte az Alfa Romeo legsportosabb autóit, melyekből az olcsóbb, használhatóbb és alacsonyabb teljesítményű változatok a Junior jelölést kapták. Ezekben először egy 1,3 literes motor szolgált, később azonban egy 1,6 literesre cserélték az erőforrást, így született meg az 1600-as modellnév. Ezt a példányt 1975-ben gyártották a dél-afrikai piac számára, aztán az Egyesült Királyságban újították fel: a motort a 120 lóerős, 1,75 literes blokkra cserélték, rendbeszedték a váltót és a kuplungot, valamint újrafényezték a karosszériát. Akár 10 és fél millió forintnak megfelelő összegért is elkelhet majd ez az Alfa Romeo Certificato di Origine minősítéssel rendelkező kupé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?