A teljesen elektromos autók piacán tavaly a Tesla Model 3 volt a legkelendőbb, ám őt három hibrid Toyota is előzte az alternatív hajtásúak listáján
Villanymotorosnak nem csak a teljesen elektromos (BEV), hanem a hibrid modelleket is nevezhetjük. Igaz, közülük lényegében csak a full hybrid, azaz benzinmotorjuk mellett villanymotorjukkal is mozgásra képes hybrid (HEV) és ezek konnektoros változatai a plug-in hybrid (PHEV) modellek azok, amelyek érezhető fogyasztás- és emissziócsökkentést hoznak, a lágy hibridek kevésbé. A JATO Dynamaics összegyűjtötte, hogy a tavaly az Európában összességében 1,1 százalékkal bővült, hazánkban is 2007 óta nem tapasztalt szintre nőtt autópiacon miként alakultak az említett alternatív hajtású modellek eladásai. Összességében hatalmasat nőttek, hiszen míg a dízelek európai piacrésze 31 százalékosra esett vissza, az akkumulátoros, elektromos hajtást (is) tartalmazó modelleké 8 százalékra nőtt.
Európa több országában is rekord autóeladást hozott a tavalyi év, átlag felett nőtt az alternatív hajtású modellek eladása
Az EU-ban elkelt 1,28 millió villamosított jármű 28 százalékát, 356 ezer darabot tettek ki a tisztán elektromos üzemű modellek, a fennmaradó piacot, tehát az alternatív hajtásúak 72 százalékát a hibridek adták. Ha a hibrideket nézzük, azok 70 százalékát a hibridek listavezetője, a Prius atyja, azaz a Toyota-csoport (a Toyota és a Lexus) adta. Ez valamivel alacsonyabb, mint a tavalyi piacrész, ami egy fontos új trendnek tudható be: egyre több autógyártó bővíti kínálatát úgynevezett mild hybrid (lágy hibrid) hajtásláncokkal. Ezek ugyan jóval csekélyebb mértékben mérséklik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást, mint a tradicionális Toyota - Lexus öntöltő full hibridek, ám műszaki és jogi szempontból mégis hibridnek számítanak, így felhígítják a piac adatokat, s a csakis legalább full hybrid modelleket kínáló Toyota számára további piacrész-vesztést jövendölnek. Igaz, a full hybrid modellek körében elsősége aligha lesz megingatható.
Csökkent a dízelek népszerűsége, nőtt az alternatív hajtásúaké
A 10 legnépszerűbb alternatív hajtású modell tábláján is Toyota dobogó látható, Corolla/Auris, C-HR, Yaris sorral. Noha a
kifutó Yaris Hybrid iránt összességében némileg csökkent az érdeklődés (a vásárlók egy része egyértelműen kivár, hiszen érkezik a minden szempontból fejlettebb, erősebb, és számottevően takarékosabb új generációs modell, amit
már vezethettünk is). A Toyota full hybrid technológiája iránti vásárlói érdeklődést jól mutatja, hogy a részben vagy teljesen elektromos autók Top 5-ös listáján a Tesla Model 3-on túl négy Toyota modellel találkozhatunk. Ez a márka összesített eladásain is meglátszik: továbbra is a Toyota az egyetlen olyan márka a piacon, amely nem kizárólag villanyautókat gyárt, ám villamosított típusai mégis eladásainak több mint 50 százalékát teszik ki. Ezt az arányt egyébként több autógyártó is követendő példaként állította maga elé, hiszen így érhető el az, hogy a Toyotához hasonlóan megússzák az EU CO
2 kvótája miatt
kilátásba helyezett gigabírságokat.
Tesla Model 3-ból 94 ezer, Toyota Corolla/Auris, C-HR és Yaris hibridből külön-külön több mint százezer kelt el
Kíváncsian várjuk Zöldike megfejtését, bár nehéz lesz überelni a 4WD hibrid lemerült akku miatt lebénuló hátsó lábait :-))))))
Nem nagyobb égés mint amikor te be akartál fordulni a Shellhez hogy feltöltsed a Tesládat… 😛
Az mitől lenne égés, te szerencsétlen?
https://www.shell.hu/autosok/elektromos-auto-toltes.html
https://support.shell.com/hc/en-gb/articles/115002988412-Is-my-electric-vehicle-compatible-with-Shell-Recharge-
„We … are looking to provide Tesla adapters in the near future” (6 napja).
A Ionity pedig kategorikusan kizárta a Modes S/X-et.
A Model 3 EU eleve CCS csatlakozós, te szerencsétlen…
A Model S/X meg rég nincs kizárva sehonnét :
https://insideevs.com/news/362098/tesla-model-s-raven-charging-tested/
Te tényleg csak copni jársz ide?
Románia nagyon hasít, biztos tűkön ülve várják már a közelgő Dacia EV-t…
Nekem ezt hozta ki a gugli első helyen:
https://www.ionitychargers.com/faq/
Q: Can I charge my Tesla at an Ionity charging station?
A: Yes and no. Model 3 will have native CCS support meaning that you will be able to charge it at Ionity charging stations without the need of an adapter. In the future Tesla will release a CCS adapter for Model S and Model X, which makes it possible for them to charge at Ionity but right now they can not charge at Ionity.
Remek, akkor használd azt a google-t :
https://www.google.hu/search?client=opera&q=model+s+ccs+adapter&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8