Sokkal vagányabb a külső, sportosabb és karakteresebb a harmadik generáció
Immár tizenkét éve, hogy csendes szereplője a piacnak a Hyundai i20. Az eddigi, a nagy átlagba belesimuló dizájn nem tette igazán karakteressé, ennek ellenére nem nevezhető sikertelen modellnek, évente 80-100 ezer példány talált gazdára az európai piacon. A generációváltás jót tett a külsőnek, a hűtőráccsal összeérő lámpák szigorú tekintetet adnak a kisautónak, a lapos orr pedig sportos vonásokkal teszi szebbé az összképet. A tervezők bátran használtak éleket, ezzel pedig az oldalnézet sem unalmas, a méretes hátsó lámpa nagy része oldalról is látható. Hátul a mai divatnak megfelelően összekötötték a lámpákat, ami ebben a kategóriában nem megszokott, a kétszínű fényezés pedig nem csak a tetőn, hanem a csomagtérajtó felső részén is megjelenik.
Laposodó orr és számos él dobja fel az oldalnézetet, a jó ár/érték arány és a megbízhatóság mellett most már a külső is vonzóvá teheti az i20-at
Az eleve sportosabb külső kapóra jön az i20-nak, mivel nagy valószínűséggel egy vérbeli N változat is készül a koreai négykerekűből. A sportváltozatot 200 lóerő körülire tippelik, a lovak forrása pedig egy 1,6 literes négyhengeres turbómotor lehet. A motorkínálat további tagjai a kifutó szériából lehetnek ismerősek, az alapváltozat szerepét továbbra is az 1,2-es szívómotor töltheti be, a jobb menetteljesítményre vágyóknak pedig az ezres turbómotort kínálhatja a Hyundai.
Hátul diffúzor utánzat és összekötött lámpák dobják fel a külsőt
Számos részlettel még adós a Hyundai, ami várhatóan csak a márciusi Genfi Autószalonon fog kiderülni. A képek alapján a Hyundai az eddigieknél is jobb esélyekkel eredhet a
Volkswagen Polo és a
Ford Fiesta nyomába, az eddigi N modellekből kiindulva a sportváltozatot sem veszik félvállról Koreában.
Most először jöhet vérbeli sportváltozat, ezzel pedig a 200 lóerős kisautók ligájába léphet az i20