Lényegében az R8-ban és a Huracánban használt motor az egyetlen, ma is kapható V10-es
Az Audi R8 mérföldkő a márka történetében, még ha ma nem is úgy tekintünk rá. 2006-os megjelenése nagy port kavart: az először V8-as, később V10-es, középmotoros, radikálisan új dizájnnal rendelkező autó segített az Audinak egy új, sportosabb, még inkább prémium színben feltűnni. Nem teljesen elérhetetlen ritkasága vagy több százmilliós ára miatt, viszont pont elég drága és erős volt ahhoz, hogy egy luxus sportautóként tekintsünk rá, ami után lehet vágyakozni. Robert Downey Jr. belépője egy R8-asban a Vasember című filmben sok fiatal falára repítette az autót poszterként. Közvetlen vetélytársa sem igazán volt (a Mercedes SLS AMG kétszer annyiba került, a BMW egyáltalán nem versenyzett ebben a szegmensben), valamint megerősítette az Audi technológiai profilját is: ez volt az első sorozatgyártású autó a manapság már lassan alapnak számító LED-es nappali menetfényekkel.
A motorsport fontos az Audinak és vásárlóinak is
Majdnem 15 évvel később az R8 szerepe teljesen más, és létjogosultsága is megkérdőjelezhető. A sportkocsik szegmense felfelé, a szupergazdagok irányába bővül, az RS modellek pedig sokkal nagyobb választékban érhetők el, amik jobb ár-érték aránnyal rendelkeznek, hiszen több ülést, nagyobb csomagteret, és majdnem olyan jó teljesítményt nyújtanak alacsonyabb áron, mint az R8. Az autót ma két dolog tartja életben: az Audi jelenléte a motorsportban, amire Oliver Hoffmann, az Audi Sport igazgatója szerint a vásárlók továbbra is igényt tartanak, illetve a tény, hogy a Lamborghini Huracánon kívül ez az egyetlen jelenleg is kapható V10-es motorral rendelkező modell, ami egyedi ajánlattá teszi az R8-at.
Az eredeti R8 egyik nagy dobása a LED-es nappali menetfény volt (kép: Motor1.com)
Hoffmann a Top Gearnek adott
interjújában megerősítette, hogy (főleg az első indok miatt) lesz következő generáció az R8-ból. A szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok betartása alól azonban az Audi sem lehet kivétel, a Volkswagen-csoport így is óriási bírságra számíthat az
idén bevezetendő új normák miatt, ezért tehát elkerülhetetlen valamilyen mértékű elektromosítás. A motorsportban való részvétel miatt inkább a hibrid rendszer a valószínű, ennél viszont természetesen figyelni kell a tömegnövekedésre. Hoffmann szerint azonban folyamatosan van igény a vásárlóik körében a nagyobb és nagyobb teljesítményre, aminek elérésében az akkumulátorok tagadhatatlanul segítenek. Bár egyelőre nem született döntés a következő R8-as hajtásláncáról, a Huracán egyik legfontosabb megkülönböztető jegye a McLarenekhez és Ferrarikhoz képest a szívó V10-es motor, amit szeretnének a bolognaiak is megtartani, így logikus lenne, ha maradna az erőforrás. Ha akkumulátorokkal ki is egészítik, egy hibrid V10-es sportkocsi azért még mindig nem hangzik rosszul - gyakorlatilag sem, hiszen a V10-es hangja vitathatatlanul az egyik legjobb az autós világban (gondoljunk csak a Lexus LFA-ra). Viszont nem csak környezetszennyező üzemmódban lehet majd szép hangzása az autónak, Hoffmann azt is elmondta, hogy a mérnökeik egy sajátos, elektromos autóknak szánt hangon dolgoznak. Ez nem azt jelenti, hogy hangszórók üvöltik a belsőégésű motorok felvett hangját, hanem egy egyedi tónust fejlesztenek ki az autóhoz és az akkumulátorokhoz, a Porsche Taycanban ez például gombnyomásra ki- és bekapcsolható. Még ha ez nem is örömhír mindenki számára, örüljünk legalább annak, hogy az R8 egyelőre nem esik a szigorodó szabályozások áldozatául!