Visszafogja a gyártást a Jaguar Land Rover is

A költség csökkentése a cél, néhány napos teljes leállás is lehetséges

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem teljesített jól a Jaguar Land Rover csoport az elmúlt évben, a beszámolók az értékesítés folyamatos apadásáról szólnak, így faragni kell a költségeken, amit most a gyártási volumen csökkentésével kívánnak megoldani.

Eléggé kétpólusúvá vált az autóipar az elmúlt hónapokban. Míg a Tesla részvényei szárnyalnak és a cég többet ér mint valaha, addig a többi gyártó az értékesítési volumen csökkenéséről ad számot és átfogó költségcsökkentési programokat jelent be. Nem segít a lassan világméretűvé váló koronavírus járvány sem, ami a kínai és már dél-koreai gyárak időszakos bezárásához vezetett.
A napokban a Jaguar Land Rover csoport jelezte, hogy két gyárában, Castle Bromwichben és a Solihullban is mérséklik a termelést a következő hetekben a költségek csökkentése érdekében. Sajnos nem meglepő a lépés, mivel 2019 utolsó 3 hónapjában 2,3%-kal csökkent a kereslet, bár az adózás előtti eredmény még egy kicsit nőtt is. A gyár azonnal igyekszik reagálni és már be is jelentette költségcsökkentő programját, amelynek keretén belül 4 milliárd fontot szeretnének megtakarítani.
Hirdetés

Február végétől várhatóan március végéig néhány napra le fog állni a gyártás Castle Bromwichben, ahol a Jaguar XE, XF és F-Type modellek készülnek. Szintén pár napra vagy fél napokra pihenőt kapnak a solihulli gyár dolgozói is, akik a Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar és Jaguar F-Pace modelleket állítják elő.
Ahogy a gyártó is fogalmaz, „A gazdasági környezet sok kihívást állít az autógyártók elé, ezért a vállalatnak meg kell tenni e megfelelő lépéseket, hogy elérjék a szükséges működési hatékonyságot, amivel hosszú távon biztosíthatják a vállalat eredményességét. Éppen ezért néhány változtatással élnek a két gyáruk termelésében, igazodva a változékony igényekhez, de továbbra is minden tekintetben megfelelve a vásárlói elvárásoknak.”
A 2,3%-os visszaesés nem is volna olyan drámai, viszont ez jóval magasabb a szedán és dízel motorral szerelt modelljeiknél. A népszerű utcai szabadidő-autók, mint a Range Rover Evoque és a Discovery Sport eladása viszont a várakozásokon felül teljesít.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?