Hatalmas, széles hűtőrács elöl, merész vonalak oldalt
A dél-koreaiak kisautója, az i20 jelenlegi generációja már 6 éve van a piacon, így az autóipari szokásoknak megfelelően itt az ideje a modellváltásnak. A Hyundai most hivatalos rajzokkal enged bepillantást az új i20 külső dizájnjába, és bár ezek a skiccek enyhén túlzóak (ilyen hatalmas kerekek biztosan nem kerülnek az apró járműre), mégis kapunk egy előzetes képet a márka új stílusirányzatáról. Ez lesz ugyanis az első nálunk is elérhető modell, amely a Hyundai új, "Sensuous Sportiness" (érzékies sportosság) formanyelvét követi, ami négy alapelem harmóniáját tükrözi: arányok, architektúra, stílus és technológia. A márka ezzel szeretné egyedibbé és izgalmasabbá tenni jövőbeli modelljeit, így az itt látott elemek valószínűleg visszaköszönnek majd más Hyundaiokon is.
Hátul is sokat változik az i20
Az új generáció sokkal sportosabbnak ígérkezik az előzetes rajzok alapján, az autó elején lévő hűtőrács óriásira növekszik és új mintát kap, illetve a mai trendeknek megfelelően összeér az első fényszórókkal - bár a hűtőrács alapvető formája megmarad. A jelenlegi i20-as "szemöldökei" eltűnnek az első lámpákból, amelyek egy szögletes, minimalista stílust kapnak, a rajzok alapján pedig valószínűleg LED-es világítást is. Ezeknek köszönhetően szélesebbnek és laposabbnak, ezáltal sportosabbnak tűnik majd az új modell. Újdonság még a tető, a visszapillantótükör és az A-B-C-oszlopok fekete színe, valamint a két hangsúlyos vonal a kilincsek fölött és az ajtók alján. Hátulról talán még vadabbnak tűnik az autó, a manapság elengedhetetlen teljes szélességű csíklámpa itt is megjelenik, a hátsó szpojlert agresszív bevágásokkal látták el, a hátsó szélvédő pedig vizuálisan folytatódik lefelé egy feketére fényezett elemmel, ettől még laposabbnak tűnik a kisautó. Érdekes megoldás a tanksapka integrálása a hátsó lámpa oldalába, ezáltal kevesebb vonal töri meg a külső dizájnt. A rajzon diffúzort is láthatunk, bár ez kevés eséllyel kerül fel a végleges verzióra - vagy legalábbis az alapverzióra, ugyanis egy sportos N változat is készül az új i20-ból, amely akár 180-200 lóerő körüli teljesítménnyel szállhat majd versenybe az új Toyota Yaris GR és a Ford Fiesta ST ellen. A beltér is megújul, a gyár elmondása szerint letisztult formavilág köszönt majd minket, valamint két nagy, 10,25 colos képernyő: egy a műszerfalba, egy a középkonzolra. Nem kell már sokat várnunk az új i20 érkezésére, márciusban a Genfi Autószalonon teljes valójában láthatjuk majd az új modellt.