A következő Mini is a brexit áldozatává esik
A BMW a brexit és költségcsökkentés miatt halasztja a következő Mini fejlesztését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagy-Britannia kilépett az Európai Unióból, de a bizonytalanság nem csökkent és számos kérdés megválaszolatlan. Hogyan lehet kereskedni a britekkel? Mi lesz az ottani autógyárakkal? Amíg nincsenek döntések, óvatosabbak a gyártók is.
Maximilian Schoeberl, a BMW szóvivője elmondta, hogy kiterjesztik a UKL1-es platform életciklusát, amire az aktuális Mini modell is épül. Az autógyártókon egyre nagyobb a nyomás, hogy erőforrásokat szabadítsanak fel a hibrid és alacsony emissziójú elektromos modellek fejlesztésére, ez a mostani döntésük mozgatórugója is. Azt, hogy miért éppen a Mini esetében döntöttek a költségcsökkentés mellett, leginkább a tavalyi évi 4,1%-os keresletcsökkenés magyarázhatja, de ami ennél is fájóbb lehetett, az a decemberi 18%-os esés az előző évhez képest.
A Mini helyzetét tovább súlyosbítja, hogy az aktuális modelleket két helyen, a szigetországban Oxfordban, valamint a borni gyárban, Hollandiában állítják elő. Az új modell gyártásához mindkét üzemben számottevő fejlesztésre volna szükség, ami a brit kereskedelmi egyezmények hiányában nem biztos, hogy megtérül. A britek és az amerikaiak úgy tűnik, hogy előrébb járnak a kereskedelmi tárgyalásokban, de az USA elnöke kilátásba helyezte egy védővám bevezetését az európai autókra. Ha ez 0 és 5% között marad, az nem lesz jelentős hatással a BMW és MINI modellek forgalmazására. Ellenben, ha a britek nem tudnak előnyös megoldást kötni az amerikaiakkal, az azt is eredményezheti, hogy az oxfordi termelést már rövid távon is átköltöztethetik Bornba.
A BMW egy átfogó költségcsökkentési programot szeretne végrehajtani, amivel 2022 végéig mintegy 12 milliárd eurót takarítanának meg. Ennek keretén belül közel 50%-kal csökkentheti a motor és váltó kombinációk lehetőségét és faragnak a fejlesztési költségeken is. Egy platform kifejlesztése csak kutatás-fejlesztési oldalon körülbelül 1 milliárd eurót emészt fel, ezért is próbálnak a gyártók közös megoldásokat és platformokat fejleszteni a modelljeik számára.