Valószínűleg az új Leon is folytatja majd a sikerszériát
A spanyolok (és persze a németek) nem aprózták el az új Leon fejlesztését: több mint egymilliárd eurót fektettek be az új modellbe és a martorelli gyárba, ahol évente félmillió SEAT gördül le a futószalagokról, itt készül a negyedik generációs Leon is. Bár ma a SUV-k a leginkább növekvő piaci szegmens, a kompakt kategória még mindig meghatározó, a SEAT-nak pedig még inkább, hiszen tavaly a Leonból adták el a legtöbbet - még úgy is, hogy az autó már a modellciklusa végén járt. A számok alapján tehát sikeres modellnek ígérkezik az új kompakt, de ha valaki nem hisz a statisztikákban, annak érdemes szemügyre venni az autó újdonságait.
A kipufogó az FR csomagban sem igazi, de stílusos a Leon felirat
A márka szerint a Leon külsejét úgy tervezték, hogy az magabiztos, sportosan elegáns, valamint teljesen új, mégis felismerhetően SEAT legyen. A Tarraco stílusa jól áll a kompaktnak is, már alapáron LED-esek az első lámpák, felárért pedig a hátsók is, ahol az autó teljes szélességében futó csíkként világítanak. Futófényes irányjelzők is kerülhetnek a kocsira, és a visszapillantó tükrökben is LED-es irányjelzők világítanak. Az álkipufogókon gyorsan tegyük túl magunkat, koncentráljunk az autó egészére, aminek arányaira különösen odafigyeltek a spanyolok, szerintük ugyanis ez adja meg egy autó igazi szépségét. A felszereltségi szintek között vannak apró eltérések is a külsőt illetően, a sportos FR csomag sötét lökhárítókat és visszapillantókat ad, az elegáns Xcellence pedig krómozott elemeket. Hátrébb kerültek az A-oszlopok és hosszabb lett a motorháztető, valamint a légellenállási együttható is csökkent. A felnik felárért akár 18 colosak is lehetnek.
Az Xcellence kicsit másabb lökhárítókat és hűtőrácsot kap
A beltér megnőtt, 50 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv a hátsó utasok örömére, a kombi Sports Tourernek pedig a csomagtartója is nagyobb lett. Bent megtaláljuk a SEAT legújabb hálózatba kapcsolt funkcióit: Android Auto és vezetéknélküli Apple CarPlay (és hazánkon túl Android Auto is) elérhető, csakúgy, mint a saját autónkhoz kapcsolódó alkalmazás, amivel felvillanthatjuk az irányjelzőket, megnézhetjük autónk helyzetét, ellenőrizhetjük a zárakat, ablakokat, sőt, sebességkorlátot is állíthatunk be, ha odaadjuk valakinek az autót. Az alapáron 8, felárért 10 colos, Retina felbontású központi kijelzőn híreket, útinformációkat olvashatunk, a 3D-s navigáció figyelembe veszi a forgalmi helyzetet, interneten keresztül rádiót is hallgathatunk, és segélyhívást is indíthatunk egy gombnyomásra. Ezekhez persze internetelérés szükséges, így valószínűleg a VW-csoport többi márkájához hasonlóan előfizetést kell majd vásárolni ezekért a funkciókért. A SEAT azt ígéri, további alkalmazások is érkeznek majd az autó infotainment-rendszerébe.
Multifunkciós kormány és nagy felbontású kijelzők
A színváltó beltéri hangulatvilágítás, ami vezetési módtól függően változik, a vezetéknélküli töltés, a hang- és gesztusvezérlés (előbbi valószínűleg nem támogatja a magyar nyelvet) további kényelmet adnak az utasoknak, valamint elérhetőek telefonunk médiafájljai és kontaktjai is a központi képernyőn (a hagyományos csatlakozási módokon keresztül, tehát Android Auto és Apple CarPlay nélkül is). Új, finom anyagok teszik jobbá az utasok hangulatát, és nagy hangsúlyt fektettek a tervezők a beltér ergonómiájára is.
Elég kicsi lett az automata váltó előválasztó-karja
A biztonságra is figyeltek a SEAT-nál, vezetéstámogató rendszerek sora gondoskodik rólunk az új Leonban: tolatóradar (alapáron) és automatikus parkolás; holttér-figyelő rendszer, ami mind sávváltásnál, mind az ajtók kinyitásakor figyelmeztet a hátulról érkező autókra/személyekre (ráadásul mindezt a hangulatvilágítás ajtóba épített lámpáin keresztül teszi); távolságtartó tempomat; adpatív lengéscsillapítók (amik kerekenként változtatják a rugók feszességét az utat pásztázó kamera és a navigáció információi alapján); valamint táblafelismerő rendszer. Később bizonyos mértékű önvezetésre is képes lesz az autó, akár 210 km/h-ig sávban tudja majd tartani magát, valamint magától fog előzni is, amihez nekünk csak az irányjelzőt kell használni. A kezünket persze a kormányon kell majd tartani biztonsági (és valószínűleg jogi) okokból, de mindenképpen segít a hosszabb távú vezetés során. Ha a sofőr vezetésképtelenné válik, az autó meg is próbálja biztonságosan leparkolni magát az út szélén.
Abban az esetben, ha ennyi újdonság nem győzné meg a SEAT leendő vásárlóit, a márka bebiztosította magát majdnem az összes elképzelhető hajtáslánc elérhetővé tételével, hogy minden igényt kielégíthessenek. Háromféle benzines lesz ötféle teljesítménnyel, mindegyik turbós: a háromhengeres, egyliteres TSI 90 vagy 110 lóerős, a másfél literes négyhengeres 130 vagy 150 lóerős (ezek hengerlekapcsolással is rendelkeznek, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez), a kétliteres négyhengeres pedig 190 lóerős. Dízelfronton a kétliteres TDI-t kínálja a SEAT 115 vagy 150 lóerővel és AdBlue adalékanyaggal. Az automata váltós kivitelek a duplakuplungos DSG-t használják, aminek az előválasztó karja már nem kapcsolódik mechanikusan a motorhoz, a sebességváltást elektronika végzi a színfalak mögött - ez az automatikus parkolásnál hasznos. A kombi a 150 lóerős, DSG-s dízel kivitelhez összkerékhajtást is kínál. Az autógázos verzió a másfél literes, 130 lóerős benzines motor mellett három CNG-tartályt is tartalmaz, összesen 17,3 kilogrammnyi kapacitással, ami 440 km-es gázos hatótávot tesz lehetővé. Az egyliteres 110 lóerős és a másfél literes 150 lóerős benzinesek lágyhibrid technológiát is kaphatnak, ami egy 48 voltos rendszerrel segít a fogyasztás csökkentésében. Az igazi, konnektoros hibrid viszont egy 1,4 literes benzines motort használ, ami a villanymotorral együtt 204 lóerőt ad le, a hatsebességes DSG váltón keresztül. A szigorúbb WLTP mérési ciklus szerint 60 km-t tud megtenni az autó tisztán elektromos üzemmódban, a hajtásrendszer pedig mind a kompaktban, mind a kombiban elérhető. Az új Leon néhány hónapon belül érkezik majd a kereskedésekbe.
Az első konnektoros hibrid Leon
biztosra mentek a seat-nál. A külseje elegáns, kicsit stílusos, ívesebb. Az előző (5f) generációtól stílusosabb, kevésbé egyen kocka vw lett, én több eladást jósolok neki, mivel valóban jobban néz ki. Bár azt is meg kell hagyni, hogy különösebben semmi karakter nincs benne (ahogy az 5f -be se nagyon volt), pont ezért is fog fogyni, mert “átlagosabb” izlésnek is megfelel. Kár, hogy tényleg részleteiben már láttuk más kocsikon akár a front akár a far részt, de itt jól összeáll az egész, a cupra verzió még érdekes lehet, ha végre lesz awd 320 lóval, hát az komoly lehet(ne).
Oldalról úgy néz ki, mintha azt a feladatot adták volna ki, hogy vedd alapul az új Golfot és rajzolj bele néhány Mazda vonalat, hogy vagányabban nézzen ki.