Bírja az autód az E10-et? Csekkold le!
Aggódsz az új benzin miatt, vajon mit szól hozzá az autód? Nézz utána!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jelentős aggodalmat okozott a január 1-jével bevezetett E10-es benzin. A hírek szerint nem minden autó bírja majd. A tiéd fogja? Több helyen is utánanézhetsz!
Megváltozott a 95-ös benzin, nem minden autó tűrheti szó nélkül
A 95-ös töltőoszlopán kell figyelnünk az apró kerek jelzést, ez a bioetanol tartalmat jelöli százalékban, január óta kétszer olyan magas a hagyományos benzinben
Az autók kompatibilitása óriási kérdés, a hazai autópark magasabb mint 14 éves átlagéletkorát tekintve az autók évjáratában igencsak nagy a szórás.
Joggal merülhet föl a kérdés, hogy az enyémbe vajon tankolhatok-e az új benzinből, vagy ezzel csak elpusztítom? Fontos megjegyezni, hogy elpusztítani nem fogja az autót az új benzin és még az sem biztos, hogy bármiféle hatással lesz rá. Hogy az autónk érintett-e, kell-e félni attól, hogy kárt okozhat az új benzin, arra már több lehetőségünk van, hogy utánanézzünk. Az egyik ilyen az Autógyártók európai szövetségének (ACEA) dokumentuma, melyben a gyártók saját nyilatkozata alapján gyűjtötték össze a szükséges információkat, kiemelve azokat a modelleket, hajtásláncokat, amik kényesen viselhetik az új benzint.A Volkswagen egész hosszú listát emelt ki, melyekkel gond adódhat.
A Golf IV és Golf IV Variant esetén a 2001-2004 között gyártott autókkal kell vigyázni a népszerű 1.6 FSI motorokkal szerelt változatoknál. Ugyanez a motor a Bora és Touran modelleknél is problémás lehet, de az 1,4-es FSI Polók, 1,4 szívó Lupók és 2,0 literes FSI motorral szerelt Golf és Touran modellek is érintettek lehetnek. Érdekes részlet, hogy a Skodák esetében a gyártó szerint az 1,3-as Felícián kívül mindegyik bírja, és az is csak egy apró feljavítást igényelhet.Gondot okozhat az 1.6 FSI Golfoknál, de az 1,4-es és a 2,0 literes is mutathat tüneteket
Így például pár kattintás alatt kiderül, hogy az első esztergomi Swift hiba nélkül üzemeltethető E10-zel.
Némi plusz infót is kaphatunk, ebben az esetben éppen arról, hogy a '88-'92 között gyártott autókat is már az E10 szerint állították be. De ugyanebben a rendszerben vizuálisan is megkapjuk a piros X-et az említett Golf 1.6 FSI modellek neve mellett.Nem kell aggódniuk a Focus tulajdonosoknak, ahogy a hazai autósok nagy részének sem
Nem azonnali hibajelenségre kell számítani, több tanknyi üzemanyag is elfogyhat, mire bármit észlelnénk.
Az üzemanyagrendszerben okozott korrózió, műanyagalkatrész-fáradás is hosszabb folyamat, amit nem lesz majd egyszerű bizonyítani, hogy valóban az új benzin okozott-e. Az E10 alapvetően a véges kőolaj készletek idejét hivatott valamelyest kinyújtani, a magasabb növényi alapú alkoholtartalom pedig a károsanyag-kibocsátásra is jó hatással van, kérdés, hogy a mezőgazdaságra miként lesz. Ha félsz, hogy a te autódra veszélyt jelent-e, nézz utána az említett adatbázisokban, pár percnél nem tart tovább.A régi típusoknál ez fontosabb kérdés, de '90-es gyártás után jellemzően nincs gond, a Swift szó nélkül bírja, egy Felíciával már lehetnek gondok, de minden modellfüggő, járjunk utána!