Jönnek a Ford hibrid egyterűi!

Jövőre piacra dobják a Galaxy és az S-Max hibrid változatait

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford jelentős beruházást hajt végre valenciai üzemében, ahonnan az egyterű modellek hibrid változatai is kigördülnek majd.

A SUV őrülettel dacolva tartja piacon a Ford a klasszikus egyterűnek számító S-MAX és a Galaxy modelleket, azonban mindkét típus hibrid hajtásláncot kap a jövőben. Ráadásul ugyanazt a full hibrid technikát, ami a vadonatúj Kuga Hybridben is szolgál. Ezekben a modellekben a lehető legjobb térkihasználás érdekében a vízhűtésű lítium-ion akkumulátor a jármű padlója alatt kap helyet egy, az ütközési energiát elnyelő és vízálló szerkezeti elemben. Ennek is köszönhetően az S-MAX Hybrid öt, illetve hétüléses változatainak térkínálata nem csökkent. Az ötüléses változatba tehát 2200 liternyi poggyász is elférhet. A Galaxy Hybrid már alapáron hét ülést kínál, emellett pedig rugalmasabban alakítható kabint, csomagtere pedig 2339 liter is lehet.
Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid hajtáslánca 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból és az elektromotorból áll, valamint a lítium-ion akkumulátorból, amely az energiát tárolja. Az automatikus váltóval társított új hajtáslánc várhatóan 200 LE teljesítményt és 210 Nm forgatónyomatékot ad le, és mind álló helyből, mind menet közben jobb gyorsulást produkál, mint a dízelmotoros modellek, miközben mindkét autó 1500 kg vontatására is képes. A tisztán elektromos hajtással és benzines-elektromos hajtással egyaránt használható modellek várható szén-dioxid kibocsátása 140 g/km (WLTP szerint), nitrogén-oxid emissziójuk pedig jelentősen alacsonyabb lesz az eddiginél.
Hirdetés
A két új modell gyártásához 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet a kékoválos márka. A két új gyártósor alkalmas lesz a fejlett lítium-ion akkumulátorok előállítására, amelyek a vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid, a vadonatúj Kuga Hybrid, illetve a fentebb tárgyalt egyterűek hajtására szolgálnak. A 24 millió eurós költséggel kiépített akkumulátor-gyártó létesítményben idén szeptemberben kezdődik meg a termelés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?