Ötéves terv nem csak a KGST-ben létezett, a japánoknál is van, a Toyota az Amszterdamban rendezett Kenshiki Forumon mutatta be az övét
Toyota Kenshiki Forum – ezen a néven tartotta az elkövetkezendő 5 évének bemutatására szolgáló eseményét a japán márka Amszterdamban. A Kenshiki japán szó, bepillantást, megértetést jelent, ezeket a célokat szolgálta a meglehetősen tömény esemény, ahol összesen 5 előadásban hallhattuk, milyen eszközökkel, milyen modellekkel kívánja a tavalyi, már 1,089 milliós, 5,3 százalékos világpiaci részesedést jelentő eladását csaknem 30 százalékos növeléssel, 1,4 milliósra növelni a cég.
Kitiltják Európa nagyvárosaiból a dízeleket? Persze nem a legfrissebbeket, de a Toyota mégis örül, mert a hibridekből a tizenéveseket sem vegzálják, a vevők is szeretik, hiszen tartósak és már felénk is megfizethetők
A Toyota – 1997-ben – az első Prisusszal kezdett hibridesítése most tűnik igazán beérettnek, mivel ma már európai értékesítésének 60 százalékát a hibridek adják (a Lexusnál 96%). A Toyota röhögve mondja azt, hogy üdvözli és betartja a 2021-re célul tűzött és később tovább szigorodó emissziós szintet. Ehhez persze jelentősen elektromosítja palettáját.
2025-ig, azaz az elkövetkezendő 5 évben 25 frissített vagy teljesen új hibrid modell mellett évente legalább egy plug-in hybrid és összesen legalább 10 emissziómentes modellt ígér a Toyota.
Utóbbiak közé nem csak a teljesen elektromos, hanem az üzemanyagcellás modellek értendők. Nem mellesleg mindből érkezik már idén is egy-egy, s ezeket láthattuk, tapinthattuk is.
Dr. Johan van Zyl - a Toyota Motor Europe elnöke sok más mellett büszkén hangoztatta, hogy az Európában eladott Toyoták 75 százaléka Európában is készül (ez jót tesz az áraknak), nem mellesleg már komplett modellváltások, új modellek is Európában, európai ízlés szerint készülhetnek
Jelen volt az új, a Prius IV-ben debütált és a Corollában valamint az aktuális RAV4-ben is szolgáló, negyedik generációs hibrid rendszert alkalmazó Yaris, a 65 kilométeres WLTP szerinti elektromos hatótávot adó plug-in hybrid RAV4, a konszern első – európai piacon is megjelenő – elektromos autója, a 400 kilométeres (NEDC) hatótávval kecsegtető Lexus UX 300e és a második generációs Mirai is. Mind a Toyota moduláris, TNGA platformjára épülnek, ahogyan a ma kapható autóik fele is, 2025-re a Toyoták 90 százalékban ezen – bármilyen hajtásláncot és hajtásmódot támogató – építőkészleten érkezik majd. Ha már százalékok: a Toyota számításai szerint 2025-re eladásainak 70 százalékát fogják adni a hibridek, ami önmagában is jelentős előrelépés a nem mellesleg ma is piacvezető bázishoz mérten, de további 10-10 százalék lesz a plug-in hybrid és zéró emissziós (elektromos és üzemanyagcellás) modelleké, s bizony csupán 10 százalék marad majd a csupán belső égésű motoros modellek piacrésze.
A Toyota 2025-re prognosztizált európai hajtáslánc-megoszlása: csupán 10 százalékot adnak a kizárólag belső égésű motoros autóknak, ugyanennyit a (helyi szinten) emissziómenteseknek és a plug-in hybrideknek, a legnagyobb részt a hibridek adják majd - kevéssé meglepő módon, hiszen Nyugat-Európában ez már ma is így van
Mit tud az új Yaris, mit tudni az annak alapjain várható új SUV modellről és a GR Yarisról, milyen a második generációs Mirai, a plug-in hybrid RAV4, az elektromos Lexus UX 300e, mit tartogat a Toyota sportvonala a Gazoo Racing által, milyen autómegosztásokat kínál a Toyota Kinto almárkája és milyen jövőautót képzelnek el a japánok a Lexus LF30 electrified által 2030-ra? Maradjatok velünk, hamarosan mutatjuk őket testközelből!
Az autók zöme legalább részint elektromos lesz, és persze jönnek a hálózatba kapcsolt, önvezető autók, amelyek okos rendszereikkel a megoszthatóságot, a jobb kihasználást, a költséghatékonyságot és a környezetvédelmet is magukkal hozzák
A Toyota új csúcsmodellje a Mirai: 30 százalékkal növelt, több mint 500 kilométeres hatótávval jön az üzemanyagcellás jövőautó második generációja