Hasonló külsővel térhet vissza harmadjára a V40 név, belépő szintű, sportosabb crossover jöhet az XC40 mellé, akár elektromos hajtással (Forrás: Autoexpress)
A Volvo kínálatában eddig már két ízben is felbukkant a V40 jelölés, ám párját ritkító módon mindig más koncepciót jelentett a típusnév, ez a hagyomány most úgy tűnik, hogy a harmadik felvonásra is igaz lesz. Ilyen névvel 1995-ben jelen meg először Volvo, akkor az új nómenklatúra szellemében a négysajtós S40 kombiváltozata hallgatott a V40 névre. A modellpáros 2004-es nyugdíjazása után évekre megpihent a név, majd 2012-ben leporolták. Második nekifutásra az idén távozó
kompakt ötajtósra került a felirat, amiből nem is készült más karosszériaforma. A két-három év múlva esedékes friss V40 pedig újra koncepciót vált, most egy crossover viselheti a V40 feliratot.
A V40 második generációja még Ford platformra épült, idén augusztusban fejezték be a gyártását, a V40 név két-három évre megpihen
A Volvo konkurensként a
BMW X2-őt, az
Audi Q2-őt és a
Mercedes-Benz GLA-t jelölte meg, azaz a kis prémium crossoverek közül a sportosabb vonalat képviselő modellek sorába érkezhet a V40. A svédek kínálatában az
XC40 személyében most is van kis városi SUV, így jogos lehet a kérdés, hogy mi szükség van még egyre, ám a konkurensek háza táján sem szokatlan, hogy egy kategóriába kétféle modell is jelen van, ilyen a BMW-nél az
X1 és az
X2. A Volvo szerint a vásárlóknak a magasabb üléspozíció és az elektromos hajtás a legfontosabb, ezért is érkezhet nagyobb hasmagassággal a V40. Továbbá az ilyen felépítés kedvez a villanyhajtásnak, mivel az akkuk jobban elhelyezhetőek vertikális irányban, míg egy hagyományos modellben csak horizontális irányban terjeszkedhetnek, ez pedig nagyobb modellt eredményezne, amellyel már rendelkezik a Volvo az
S60/
V60/
XC60 személyében.
A SUV divat miatt Cross Country néven terepjáró stílusú modell is készült a V40-ből, ez a kivitel 2013-ban csatlakozott a kínálathoz
A Volvo kizártnak tartja, hogy az XC40/V40 párosnál kisebb modell kerüljön a portfólióba, szerintük a mostani évi 650 ezer eladott autót az új modellel sikerül majd évi 800 ezer példányra feltornászni. A svédeknél nem várható modelldömping, azaz néhány konkurenstől eltérően nem szeretnének minden vélt vagy valós piaci rést kitölteni, helyette inkább a jelenlegi modellek villanyosítására helyezik a hangsúlyt.
Az Audi miatt S4 helyett S40-nek hívták a négyajtóst, a kombi V40 néven jött, a holland gyártású (első generációs) modellek a Mitsubishi Carisma rokonai voltak