Amerikában egyet sem adtak el, Európában viszont idén 200 ezernél is több Focus talált magának gazdát
A Ford Focus 1998-as megjelenése óta komoly versenyzője az alsó-középkategóriának, az elmúlt 20 év eladási számait nézve akár aranytojást tojó tyúknak is nevezhető a kompakt modell. A legfrissebb generáció idén tölti első teljes évét a piacon, október végéig közel 200 ezer példányt talált gazdára a típusból Európában, ez azt jelenti, hogy bő kétpercenként értékesítenek egy újabb példányt. A számok abból a szempontból is szépek, hogy jelenleg a pálya nem a hagyományos típusok felé lejt, inkább a SUV modellek keresettek, ez jól látszik az USA piacán. A harmadik generációs Focus már a One Ford stratégia jegyében született, azaz alapvetően ugyanazt a típust kínálják az összes kontinensen, ám a városi terepjárók térhódítása miatt az Egyesült Államokban és Kanadában a harmadik széria kifutása után búcsút vettek a Focustól, a jelenlegi kiadást nem forgalmazzák Észak-Amerikában.
A széles választék és az eddig pozitív tapasztalatok a megbízhatóság terén népszerűvé tették az Escortot váltó Focust, eddig 7 millió kelt el a kompakt Fordból
Nem lőtte még el az összes puskaport, a jövő évre is tartogat újdonságot a Focus. A kompakt modell
„luxuskivitele” magasabb szintre kerül, ugyanis az emelt hasú
Focus Active ezentúl Vignale körítéssel is elérhető lesz, így a némileg jobb terepjáróképesség a csúcsfelszereltséggel is párosítható lesz. A másik újdonság a flottaátlag csökkentését szolgálja, jövőre a Focus is elérhető lesz könnyű hibrid hajtással. Az egyliteres háromhengeres EcoBoost motor kap elektromos segítséget (
lásd Ford Puma), a gyár ígérete szerint ezzel a hajtáslánccal az öt liter alatti fogyasztás is kivitelezhető lesz.
Jövőre a csúcsot jelentő Vignale felszereltség már az emelt hasmagasságú Active változathoz is kérhető lesz, a ferdehátú és a kombi is kérhető terepes külsővel