Napvilágot láttak az önvezető autókra tervezett abroncsok!

Vajon miben különböznek a mostaniaktól a "jövő gumiabroncsai"? Hova tudnak még fejlődni?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Számtalan gyártó, számtalan fejlett és innovatív gumiabronccsal rendelkezik manapság is. Nehéz elképzelni, hogy vajon hova tud még fejlődni ez az iparág. Azonban mialatt mi elmélkedünk, addig a Continental már kész koncepcióval rendelkezik.

A megfelelő gumiabroncs mindig fontos, a maiak azonban még egyszerű termékek ahhoz mérten, amit a Continental már el is képzelt. A jövő abroncsához kapcsolódó legfontosabb újítás lényege a gumikban elhelyezett szenzorokban rejlik. Ezek teszik lehetővé, hogy a ContiSense abroncs-monitoring rendszer lássa a gumik valós állapotát. Mivel a szenzorok folyamatosan küldik a futófelület mélységére, sérüléseire, a gumiabroncs hőmérsékletére és levegőnyomására vonatkozó információkat. Ezáltal, ha bármelyik érték drasztikusan csökkenne, vagy eltérne a megszokottól, a rendszer azonnal jelez, akár a sofőrnek, akár magának az autónak, hogy félre kéne húzódni. A hazánkban is egyre inkább elterjedő autómegosztási szolgáltatásoknak is egy optimalizáltabb működést garantálna a Continental az új fejlesztéssel. Hiszen a flottakezelő a ContiConnect Live kapcsolat segítségével bármikor élőben tudja ellenőrizni az épp használatban lévő autók kerekeinek állapotát. Ezt a szolgáltatáscsomagot összefoglaló néven Conti C.A.R.E.- nek nevezi a gyártó.
Hirdetés
Ha mindez nem lenne elég, akkor halkan megjegyzem, hogy a Continental leleplezett még egy technológiai újítást. Méghozzá az önszabályzó gumiabroncsot. Mely a kerék nyomásának aktív szabályozásával garantálja, hogy optimális szinten tartja az abroncs nyomását, így még a CO2-kibocsátás csökkentéséhez is hozzájárul. A szerkezet a beépített centrifugális pumpákon keresztül juttatja a levegőt a kerékbe. Így, míg a jármű felgyorsít, addig a kerékben fellépő centrifugális erőhatás nyomán a beépített pumpákban légnyomás képződik, mely egy integrált tankban kerül eltárolásra. A technológia ezt a levegőt felhasználva azonnal képes módosítani az abroncsnyomáson, a különféle vezetési helyzetek igényeinek megfelelően.
Első ránézésre bonyolultabbnak tűnnek az elkövetkezendő években piacra kerülő Continental abroncsok, biztos, hogy a kerékcsere folyamatát sem könnyítik meg. Ha viszont most aktuális az új abroncs beszerzése, most még a "hagyományos" abroncsok közül kell válogatni, persze érdemes legfrissebb téligumitesztünk segítségével.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?