Pápamobilnak is jó választás a Duster, a rövid egyes fokozat miatt könnyen haladhat lépésben, a szerénységéről is híres pápához illik a Dacia
Kilencven éve váltják egymást a pápa szolgálatába állított négykerekűek, a Szentatyákat leginkább
luxusautók szállították. Persze hétköznapibb, olcsóbb modellek is felbukkantak néha, SEAT Marbella és Renault Espace is szolgált pápamobilként. Ferenc pápa ugyanakkor a szerénységéről is híres, így nem meglepő, hogy utazásai során például Kia Soul és Fiat 500L hátsó üléséről is integetett már, a
saját autója pedig egy 35 éves Renault R4. Ezt a vonalat folytatja a most ajándékba kapott Dacia Duster, amit a Renault romániai fejlesztőrészlege, a Romturingia karosszériaépítő alakított át a pápának.
Jól áll az ültetés a Dusternek, itt nem a jó úttartás, hanem a könnyű be- és kiszállás volt a cél
A négykerékhajtású román terepjáróra azért esett a választás, mert ennek a kivitelnek – a terepezést megkönnyítendő – nagyon rövid az egyes fokozata, így könnyedén tartja a sétatempót a 4x4-es Duster. Az átalakítások sorát gyarapítja a nagyméretű tetőablak, mely fölé egy plexi tető került, védve az egyházfőt az időjárás viszontagságaitól, elöl pedig a zászlótartó jelenti az újdonságot. A „szent Duster” három centis ültetést is kapott, ami persze nem a vagány sportosságot, hanem a könnyebb ki- és beszállást szolgálja. A bézs színű belsőben átalakították a hátsó üléssort, hogy könnyen hozzáférhető legyen a tetőablak. A Duster szépen teljesít az Európai Unió piacán, augusztusban a Volkswagen Golf mögött a második legnépszerűbb modell volt, de jó bornak is kell a cégér, ez pedig egy remek reklám a Daciának.
Díszes társaságba került a Duster, erős reklámértékkel bír egy ilyen gesztus a Renault részéről