Az Aiway SUV-ja lehet az első kínai villanyautó Európában, amit hivatalosan is forgalmaznak
A címben szereplő „hivatalos” kifejezés nagyon fontos, hiszen hébe-hóba felbukkan itthon is egy-egy kínai gépezet, sőt a
komáromi BYD buszgyár látogatásán is ráakadtunk a márka tisztán villanyhajtású személyautójára. Ám hivatalosan még egyetlen kínai márkát sem forgalmaznak.
A formaterv az európai szemeknek is emészthető
Az Aiway lehet az első ilyen márka, ugyanis a sanghaji bázisú autógyár megszerezte az összes szükséges engedélyt és igazolást az európai piacra lépéshez. Legalábbis ezt nyilatkozta Fu Quiang, a márka társalapítója az Automitive News Europe lapnak. A U5 névre keresztelt szabadidő-autójuk még ebben a hónapban debütál Kínában, majd 2020 második negyedévében szeretnék Európában is forgalmazni.
Helyi márkakereskedőkön keresztül és úgynevezett pop-up boltokban is forgalmaznák az autót
Hazai piacán 200 ezer és 300 000 jüan között mozog majd az ára, ami körülbelül 8,6 és 13 millió forint közötti összegnek felel meg. Ugyanakkor az európai piacra szánt, helyi igényekre szabott autókat 25 ezer eurótól szeretnék kínálni, ami körülbelül 8,4 millió forintot jelent. Az autóban egyébként 190 lóerős villanymotor dolgozik 315 Nm forgatónyomatékkal és a gyártó ígérete szerint 460 kilométeres hatótáv érhető el vele (NEDC-ciklus szerint).
Két prototípussal már megtették lábon a Kína-Frankfurt túrát, bizonyítandó az autó megbízhatóságát