A ráncfelvarrás hozadékai a mai Audikra jellemző nyílások a géptető pereme alatt, 540 lóerővel a kínálat aljára érkezett az R8 V10 RWD
Első ránézésre keveset változott az Audi R8 a 2015-ös generációváltással. A több egyenes vonallal operáló karosszériában továbbra is szívómotor lapul, az immár ráncfelvarráson is átesett modell azonban tartogat még meglepetést a jövő évre is. A 2020-as újdonság az RWD névre hallgató kétkerékhajtású modell. Az R8 második nemzedékéből 2018-ban készült egy RWS jelölésű, szintén csak hátul hajtó széria, de abból csupán 999 darab készült. A jövőre érkező kiadásért viszont nem kell megharcolni, mivel a legyártott példányok számát nem korlátozzák.
Megtartotta elődje stílusát a második generáció, immár nincs korlátozva a hátsókerekes modell mennyisége
A hátsó kerekek mozgatásáért a már ismert 5,2 literes V10-es FSI motor felel, amelyet ebbe a modellbe 540 lovas teljesítménnyel építenek, ezzel pedig a kínálat leggyengébb modellje az RWD. A hátsó kerekeit hajtó modell menetteljesítménye némileg romlik az 570 lovas, négykerék-hajtású kivitelhez képest, de a 3,7 másodperces 0-100 nem hangzik rosszul, ahogy a 320 km/h-ás maximális sebességgel is kényelmesen kibérelhető a belső sáv. Aki a „kétkerekes” verzióra szavaz, az nem csak egy könnyebb, de egyúttal olcsóbb modellt vihet haza. A zárt változat 65, a szellős kivitel 55 kilóval könnyebb a quattro verzióhoz képest. A két hajtott kerék elvesztése az árcédulán is látszik, mivel az R8 indulóára körülbelül 7 millióval lesz kedvezőbb, így „csupán” 50 millió forint körüli összegért haza is vihető a leglaposabb Audi.
Mindkét karosszéria kérhető csupán hátsókerék-hajtással, a R8 sorsa kérdéses, akár el is tűnhet a kínálatból, de egy elektromos következő generáció sem kizárt