Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes látni, hogy a használt autók piacán mennyit kérnek a még gyári garanciával rendelkező autókért és mennyi ezeknek a típusoknak az újkori ára.
A Kia volt eddig a legbátrabb a garanciaidőket nézve
Sokan hosszas mérlegelés után döntenek egy új autó vásárlása mellett, ugyanis a vívódásuk során arra a következtetésre jutnak, hogy használt autó vásárlásakor rengeteg a buktató. Ezért inkább mélyebben a zsebükbe nyúlnak, hogy a gyártószalagról frissen legördült autóba ülhessenek.
Pedig a használtautó-piacon is akadnak olyan járművek, amelyekre még él a gyári garancia, de néhány évnyi szolgálat után, mégis jóval kedvezőbb áron lehet megvásárolni őket.
Először is gyorsan szeretném nyomatékosítani, hogy gyári garanciáról van szó, ami természetesen teljes körű. Ugyanakkor a nagyobb használtautó kereskedők, vagy épp a márkakereskedések által működtetett értékesítő pontok is kínálnak fél, esetleg egy év garanciát a használt autókra. Fontos azonban megjegyezni, hogy utóbbiak már nem teljes körű garanciát jelentenek. Sokszor az esetleg felbukkanó hibák javítási költségét maximalizálják egy bizonyos összegben, az autó tulajdonosától pedig önrészt is kérhetnek. Fontos tudni, hogy 12 hónapos jótállási kötelezettsége minden kereskedőnek van az általa értékesített használt autók kapcsán, a "garancia" ennél jellemzően többet, egyéb vállalásokat jelent.
Hirdetés
A nagyobb kereskedők is vállalnak egy kevéske garanciát a használt autókra, persze ezeket drágábban mérik
Ezért, aki a használt autók piacán is biztosra akar menni, olyan modelleket keressen, amelyekre még a gyári garancia él. Ezek között többnyire a Kia és a Hyundai autói lesznek azok, amiket a legkedvezőbb áron lehet hazavinni, hiszen legelőször a Kia vállalta, hogy 7 év vagy 150 000 kilométer garanciát ad az autóira, míg a Hyundai 5 évet ad kilométer korlátozás nélkül.
A dél-koreai márkák, a Kia és a Hyundai kínálják a leghosszabb garanciát
A Volkswagen 2010 óta 4 év vagy 200 000 kilométer garanciával (felár nélkül) adja el az autóit, ezért a német márka palettáján is érdemes körülnézni. Persze a konszern más márkáira is igaz ez, például az Audi is megadja 2011 óta ugyanezt a garanciát, ám a négykarikás autók más ligában játszanak az árszabást tekintve. A SEAT és a Skoda viszont szintén érdemes lehet a figyelemre, hiszen ugyanezt a garanciát nyújtják. Ezek után következnek a 3 év vagy 100 ezer kilométernyi garanciát kínáló márkák, természetesen extraként megnövelhető évekkel és kilométerekkel, majd a 2 évet garantáló gyárak.
A Volkswagen csoport márkái is hosszabb időre vállalnak garanciát az átlagnál
Most tehát nézzük meg a leghosszabb garanciát kínáló márkák típusai között, hogy mekkora az eltérés egy új modell és a legolcsóbb még garanciás autók között. Természetesen kategóriánként is változó ez az ár. Minél kisebb kategóriában keresgélünk, annál kedvezőbb árakat kapunk. Maradjunk tehát az alsó-középkategóriában, ahol már néhány éve is körülnéztünk.
A Kia esetében tehát a cee’d, illetve újonnan már Ceed a céltárgy. Ennek jelenlegi újkori ára 4 790 000 ezer forintról indul, a már említett 7 év és 150 0000 kilométer garanciával, míg a Használtautó.hu felületén 2,18 millió forint a legolcsóbb példány, amire még érvényes egy kis ideig a gyári garancia. A 6 éves és 130-140 ezer kilométeres futásteljesítményű cee’d modellek többnyire 2,3 és 2,8 millió forint között mozognak.
Az új Ceed már új generációt is jelent
A konszerntárs Hyundai i30 egy kicsit olcsóbb új korában, mint a Ceed, hiszen 4 659 000 forintról indul, viszont használtan drágább, hiszen fiatalabb példányokat kell keresni. A 4 éves 80-90 ezer kilométert futott példányok 2,67 forinttól indulnak és nagyon keveset kínálnak eladásra, ami valószínűleg azt jelenti, nem szívesen válnak meg tőle a tulajdonosaik, hiszen elégedettek vele.
Az új i30-ból már van Fastback változat is
Térjünk át a Volkswagen csoport márkáira, kezdve a névadó népautóval. A Golf generációváltáshoz érkezett, hamarosan megjelenik a szalonokban a nyolcadik generáció, de most még a hetediket forgalmazzák. Alapára bruttó 7 019 200 forint. Használtként, 3 évesen és a 200 ezer kilométerhez közeledve 2,69 millió forinttól kínálnak Golfokat, szinte kizárólag dízelmotorral. Habár a dízelbotrány nem tett jót a márka imázsának és nagyot estek az árak, még így is elég vaskosan fog az eladók tolla.
A használt, garanciális Golfok is hetedik generációsak
Szintén 4 év és akár 200 000 kilométer garanciát ad a SEAT, amelynek kínálatában a Leon a fentebbi típusok konkurenciája. Ennek a típusnak 6 501 680 forint az alapára. Ahogy a Volkswagen Golf esetében, a használtautók piacán Leonból is szinte kizárólag dízelmotoros példányokra lehet ráakadni, ha gyári garanciával keresünk, a legolcsóbban 3,39 millió forinttól.
Nem túl nagy a kínálat garanciális használt SEAT Leonokból
Végül térjünk rá a Skodára, ahol zseniálisan lövik be a modelleket két kategória közé, ám hivatalosan az Octavia az alsó-középkategóriás típus. A márka konfigurátorában jelenleg csak a kombi érhető el 6 501 680 forintról indulva. A használt Octaviák között ismét csak a dízelek dominálnak, viszont jóval szélesebb a kínálat, mint Golfokból és Leonokból. A hároméves még épp garanciális modellek 2,8 millió forintról indulnak.
A Skoda esetében egy ráncfelvarrás választja a legolcsóbb garanciális használt példányokat és az újakat
Habár most a garancia lejártához nagyon közel eső modelleket kerestem a használtak között, még így is jól látszik, hogy aki nem ragaszkodik a teljesen új autó vásárlásához, sokszor féláron is jó vételeket talál. Sőt, egy kicsivel drágábban, de az újnál még mindig jelentősen olcsóbban sem szégyen autót vásárolni.
Népszerű alsó-középkategóriások újkori alapára és legolcsóbb - még gyári garanciás - használt verzióik belépőára