A Daihatsu Copent vette kezelésbe a Gazoo Racing
A Copen név a Daihatsu palettájáról lehet ismerős, és valóban a Toyota égisze alatt működő márka üzemében gyártják az aprócska örömautót. Lehet, hogy az apró termete megtévesztőnek tűnik, de ettől függetlenül tényleg komoly élményautónak szánják, annak ellenére, hogy a motorizáltság terén hűek maradtak a kei car kategória szabályaihoz. Tehát a Copen orrában 660 köbcentis, 63 lóerős benzinmotor „tombol”.
A kei car kategória szülötte a Copen
A fejlesztők tehát inkább ráfeküdtek az autó egyéb területeire, hogy azok módosításával tegyék sportosabbá a Copent. Növelték a kasztni merevségét egy első merevítő segédkeret beépítésével és a középső segédkeret áttervezésével. Finomhangolták a futóművet egyedi lengéscsillapítókkal és módosítottak az elektromos szervokormányon is.
660 köbcentis motorméretét nem növelhették meg a kei car kategória szabályai miatt
Természetesen külsejét is agresszívabbra szabták. Nem feledkeztek meg a méhsejtmintás hűtőrácsról, amely funkciójában is tényleg fontos, hiszen a motor és a fékek hűtését is egyaránt szolgálja. A lökhárító oldalsó szélesítése és a levegőkilépő nyílások pedig elvezetik a légörvényeket.
Az autóhoz összesen nyolcféle külső fényezés választható
Az utastérben Recaro sportülések, fekete kárpitok és szénszálas műanyagot mintázó díszbetétek hivatottak sportosabb hangulatot teremteni. A tető gombnyomásra nyílik és záródik, ráadásul többféle fényezéssel is kérhető. A GR Sport Copen novemberben érkezik meg a japán piacra, és érdekes módon a manuális sebességváltóval lesz drágább, míg a CVT-vel olcsóbb. Előbbi 6,6 millió forintnyi jenért, míg utóbbi kb. 6,5 millió forintért vihető haza. Persze tovább csinosítható a TRD (Toyota Racing Development) kiegészítőivel, például légterelőkkel, küszöbszélesítésekkel.
Lehet, hogy Európában is megkedvelnék?