Az 530 MLE-t újonnan kizárólag 1976-ban vásárolhatta meg a 217 szerencsés, ugyanis ennyi utcai verzió készült a típusból
Az 5-ös BMW története egészen 1972-ig nyúlik vissza, akkor jelent meg ugyanis a friss számozás szerint született típus a New Class sorozat utódjaként. Az E12-es gyári kód alatt készülő 5-ösből ugyan M5 verzió nem készült, ám azért sportos modell híján így sem maradt a típus, mivel sorhatos motorral készült M535i modell (218 LE) koronázta meg a kínálat csúcsát. Ám nem az 1650 példányban készült 3,5 literes motorral szerelt sportváltozat volt az egyetlen különleges modell. A csupán 218 (ebből 217 utcai) példányban készülő 530 MLE (Motorsport Limited Edition) kizárólag a dél-afrikai piacon volt elérhető 1976-ban, a modell elkészítésre pedig azért volt szükség, hogy a BMW indulhasson a helyi túraautó versenyeken. Az akkori szabályozás szerint minimum 100 utcai példányra volt szükség, ám a kereslet miatt ennek több mint a duplája készült a ritka négyajtósból.
Sokáig úgy tűnt, hogy egy sem maradt fenn, ám tavaly felbukkant egy példány, a BMW pedig lecsapott rá
Az MLE orrába háromliteres sorhatos blokk került, mely némi tuning után 200 lóerő leadására volt képes. Ám a mérnökök nem csak a motor fejlesztették, hanem az autót is könnyítették: számos burkolatot alumíniumra cseréltek, illetve néhány elemen lyukakat is fúrtak, a további tömegcsökkentés jegyében az elektromos ablakok és a klíma sem szerepelt az opciós listán. A kézzel készült modell 9,3 másodperc alatt érte el a 100-at, a végsebessége pedig 208 km/h, ami a hetvenes évek közepén jó értéknek számított. Az igen rossz állapotban előkerült modell helyreállításban a gyár korabeli dolgozói is segítettek, hogy minél szebb fényben tündökölhessen a 15 győzelmet és 3 bajnoki címet gyűjtő típus, ami így már biztosan fennmarad az utókor számára.
A kiindulási alap nem volt bizalomgerjesztő, de a korabeli dolgozók bevonásával gyönyörű négykerekűt varázsoltak belőle