A 4S számít mostantól a Taycan belépőmodelljének
Óriási felhajtást rendezett az utóbbi években a Porsche a villanyautója körül, így nem csoda, hogy az érdeklődés is nagyra duzzadt a Taycan iránt, amit hivatalosan szeptemberben mutattak meg a nagyvilágnak. Az első két modellváltozat furcsamód Turbo és Turbo S néven érkezett, a harmadik pedig egy szintén jól megszokott néven, 4S-ként debütált.
Az üveghatású Porschea hátsó fényívben kapott helyet
Az új modell kétféle teljesítményszinttel választható. A kisebbik 79,2 kWh-s akkucsomaggal 530 lóerős (390 kW) a Taycan 4S, míg a nagyobbik, 93,4 kWh-s akksival már 571 lóerő (470 kW) jár. Mindkét változat négy másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra és a végsebessége is mindkettőnek 250 km/h. A hatótáv 407 kilométer a Performance és akár 463 kilométer a Peformance Plus akkumulátor esetében, így ez a Taycan modellkínálatának legmagasabb értéke. A maximális töltési kapacitás 225 kW a Performance és 270 kW a Performance Plus akkumulátor esetében. További érdekesség, hogy a hátsó tengely állandó mágneses szinkronmotorjának hossza 130 milliméter, amivel pontosan 80 mm-rel rövidebb, mint a Taycan Turbo S vagy a Taycan Turbo hasonló alkatrésze. Emellett a Taycan 4S első tengelyén használt inverter akár 300 Amperrel dolgozik, miközben a hátsó tengely invertere akár 600 Amperes.
A Taycan 4S az alapfelszereltség részeként adaptív, háromkamrás légrugózást kap PASM (Porsche Active Suspension Management) elektronikus lengéscsillapítással
A külsőségekben csak néhány apró részletről ismerhető fel a belépőmodellnek szánt 4S. Ezek az aerodinamikailag optimalizált, 19 colos könnyűfém keréktárcsák, a vörösre festett féknyergek, illetve a módosított első lökhárító, az oldalsó szoknyákkal és a fekete hátsó diffúzorral egyetemben. Az utastér érdekessége pedig, hogy a Taycan esetében a Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az újrahasznosított anyagokból készülő belső térrel a sportautó fenntartható koncepcióját próbálja hangsúlyozni a zuffenhauseni márka. A modell már rendelhető is 105 607 eurótól (kb. 35 millió forinttól), ám az első példányok csak jövő januárban érkeznek meg a márkakereskedésekbe.
Bőr nélkül, újrahasznosított anyagokból is építkezhet az utastér