Október 8-án kezdődött a termelés, a gyár történetében először két típus készül egyszerre a romániai Ford gyárban
Hatvanhat milliárd forintos beruházást követően október nyolcadik napján elindult a Ford Puma második generációjának gyártása a craiovai gyárban, ami több szempontból is mérföldkő a gyár életében. Egyrészről még sosem készítettek hibrid típust (a Puma jelenleg könnyű hibrid hajtással is elérhető), másfelől romániai üzemben még sosem gyártottak egyszerre többféle modellt, most viszont a
Ford Ecosport mellé csatlakozott a Puma, melytől nagy sikert vár a gyártó.
Méretei miatt városban is jó választás lehet a Puma, a kis SUV 370 és 456 literes csomagtartóval készül, a pótkerék és a hibridrendszer függvényében
Az új Ford SUV ugyancsak decembertől lesz itthon kapható, ám a listaárak már megjelentek a 48 voltos mild-hibrid rendszerrel is kérhető modell kapcsán. Motorból egyféle, teljesítményből viszont kétféle választható. A blokk mindenesetben egyliteres, háromhengeres turbófeltöltésű benzines egység, mely 125 és 155 lóerővel is elérhető. A gyengébbik erőforráshoz alapáron nem jár a könnyű hibridhajtás, ezért a konfigurációért 6,85 millió forintot kérnek (Titanium felszereltség), a hibrid kivitel ennél 120 ezer forinttal drágább. Az erősebbik kivitel 7,235 millió forintos listaáron kelleti magát, ahol már nem kerülhetjük el a 48 voltos rendszert, ez alapáron jár a combosabb motorhoz. Az alapot jelentő Titanium felett még a Titanium X és az ST-Line áll, ugyanakkor a két magasabb szinthez nem társítható a gyengébb motor, ám jelenleg automataváltó sem opció, kizárólag 6 fokozatú kézivel kérhető a Puma. A friss típus kizárólag alufelnivel kapható, továbbá alapáron olyan tételek járnak, mint a 8 colos érintőképernyő, az első-hátsó LED lámpa, a sávtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a táblafelismerő vagy az éberségfigyelő. A típusra ugyan még várni kell egy kicsit, ám a kereskedői ajánlatok már megjelentek, melyek szerint a Puma nem sokkal 6 millió forint felett is hazavihető lesz, akár készpénzzel is.
A név 17 éve után tér vissza, a modell listaára kicsivel 7 millió forint alatti, motorból csak egyliteres turbós blokk választható kétféle teljesítménnyel