A Saab 9-3 második generációja 2002 és 2012 között volt gyártásban, majd 2013-ban újrakezdték a termelést 420 példány erejéig
Szomorúsággal töltötte el az el az autórajongók szívét a Saab 2012-es megszűnés. A svéd gyártó sosem a tucatmodelljeiről volt híres, amikor megtehették inkább a saját tradíciók után menve készültek el újabb és újabb modelljei,
legendás formát és számos turbómotort is köszönhetünk a Saabnak. A márka ugyan 2012-ben már véget vetett a termelésnek, ám a svéd NEVS cég folytatta a 9-3-as gyártását, a megmaradt alkatrészekből egészen pontosan 420 példány készült 2013 és 2014 között, ennek a kontingensnek utolsó példánya képezi a licit tárgyát.
Nem sokat ültek a benne, ez meg is látszik az állapoton, csupán 70 kilométert futott az utolsó Saab
Az ezüst színben pompázó 9-3 Aero orrába kétliteres EcoTec turbós benzinmotor került 217 lóerővel, a kilométerórában viszont ennél egy sokkal kisebb szám szerepel, a különleges négykerekű csupán 70 kilométert futott, így egy 5 éves új autónak örülhet majd a friss tulajdonosa. A hatsebességes automataváltóval és bőrülésekkel szerelt modellnek egyelőre nem hozták nyilvánosságra kikiáltási árát, ám becslések szerint 10 és 13 millió forint között találhat gazdára a régi-új modell, ami egyként nem sokkal több mint a 2014-es újkori listaára. A modell vélhetően egy gyűjtő garázsában landol az árverést követően, így talán majd az utókor is bepillantást nyerhet a svéd autógyártás egy letűnt korszakába.
A hosszú modellperiódusok nem tettek jót az eladási számoknak, az első modelljük 1949-ben készült, a repülőgépgyártás miatt az aerodinamika kiemelt figyelmet kapott