608 vagy 625 lovas változatban is hazavihető az X5 M, négy másodperc sem kell a 100 km/h eléréséhez
Örömhír azoknak, akik a generációváltás miatt várakozni kényszerültek, ugyanis visszatér a kínálatba az X5 és az X6 M változata. Az X5 negyedik- és az X6 harmadik generációja ugyanazon a műszaki alapon osztoznak, így a sportváltozatok tekintetében sincs különbség, a két modell között az egyetlen markáns eltérés a karosszéria hátsó traktusa. Mindkét modell orrába egy 4,4 literes V8-as erőforrás került, melynek lélegeztetéséről két turbófeltöltő gondoskodik, így a benzines blokk teljesítménye 608 lóerő és 700 Nm nyomaték. Az alapáron is összkerékhajtással érkező modellek mindössze 3,8 másodperc alatt érik el a százat, ám aki ezt lassúnak érzi, arra is gondoltak a BMW-nél. Mindkét modell elérhető Competition kiadásban is, ahol a 4,4 literes motor teljesítménye már 625 lóerő változatlan nyomaték mellett, a “gyenge” változattal egyetemben itt is nyolcfokozatú automata továbbítja a nem kevés lóerőt, a Competition modellek 3,7 másodperc alatt ugranak százra.
Belül nem igazán sportos, sokkal inkább luxus hangulat uralkodik, nagy sebességű családszállításra is alkalmas az X5, de a yacht vontatása sem hozza zavarba
Alapáron a M modellek is 250 km/h-ban korlátozott végsebességgel érkeznek, ám némi felár ellenében a limit 290 km/h-ra tolható ki. A sportmodellekhez alapáron jár az adaptív futómű, így a sportosan kemény vagy kényelmesen lágy karakter is beállítható. A nagyobb teljesítményhez nagyobb fék is dukál, így előre 395 milliméteres féktárcsa kerül hatdugattyús fékkel, hátul pedig 38 centi a féktárcsák átmérője, kerékből pedig 21 colos jár az izmos modellekhez. A külső alapján sem lehet majd összekeverni a mezei modelleket az M kivitelekkel, ugyanis sportosabb lökhárítókkal jönnek, de a vesék rácsozása is más, illetve itt is megjelennek az aerodinamikus tükrök, hátul pedig négy kipufogóvég adja a világ tudtára, hogy itt bizony 600 lóerő feletti teljesítményt ural a sofőr. Az M kivételeknek egyelőre hazai áruk nincsen, ám várhatóan 30 millió felett lesz a 608 lovas változat ára, ám ezért az összegért sportkocsikat is megszégyenítő dinamikával szállítható a család.
Az X6 ferdehátú X5-nek is tekinthető, ugyanis műszakilag nagyon közel áll a két modell egymáshoz, immár harmadik generációját tapossa az X6, ám a forma sehogy sem akar elkopni