Hibrid hajtást kap a BMW 520d, takarékosabb lesz tőle

Könnyű hibridként folytatja pályafutását az 520d

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alapáron jár a középkategóriás modellhez a könnyű hibrid hajtás, takarékosabb és fürgébb lesz a BMW 520d.

Gyorsan kell cselekednie annak, aki nem szeretne mélyen a zsebébe nyúlni a bírságok miatt, mivel vészesen közeledik az újabb károsanyag kibocsátási norma. Úgy tűnik, hogy a BMW sem szeretné büntetésre fordítani a profitot, ugyanis a minap a hetes BMW fogyasztásából faragtak, most pedig az ötös BMW-nél takarítanak meg néhány deci gázolajat. a kétliteres, 190 lóerős gázolajos blokk egy indítógenerátorral egészül ki, illetve egy 48 voltos akkumulátor is beköltözik a 520d-be. A szíjhajtású generátor/indítómotor egység képes besegíteni a dízelmotornak, fékezéskor pedig a mozgási energiát hasznosítva tölti az emelt feszültségű akkumulátort.
Hirdetés
A technikai újításnak köszönhetően száz kilométeren 3 deciliteres fogyasztáscsökkenés érhető el a gyártó szerint, ami nem tűnhet soknak, ám manapság minden egyes gramm nem kibocsátott szén-dioxid aranyat ér a gyártóknak. Az indítógenerátor egység a start-stop rendszer feladatait is átveszi, így akár menet közben is leállítható a motor. A legtakarékosabb 520d-nek a hátsókerékhajtású négyajtós ígérkezik, a gyári vegyes fogyasztása csupán 4,1 liter, a legtorkosabb verzió pedig az összkerékhajtású kombi lesz, annak 4,7 literes vegyes értéket ad meg a BMW. Az elektromos meghajtásnak hála nem csak takarékosabb, hanem egy árnyalattal fürgébb is lesz az 520d, mely novemberben kerül a szalonokba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?