Sportosabb lett az A5 karaktere, köszönhetően az új hűtőrácsnak és a lökhárítónak, immár alapáron adják a LED lámpákat
A jelenleg futó Audi A4 2015-ben, az A5 pedig 2016-ban jelent meg, ám az A4 már
két frissítésen is átesett, most viszont a sportosabb vonalat képviselő A5-höz nyúltak a gyáriak. A kupé, kabrió és ötajtós ferdehátú karosszériával készülő A5-höz ezentúl alapáron járnak a LED-es fényszórók, felár ellenében viszont az Audi A8-ban 2013-ben bemutatkozott LED Mátrix fényszóró is elérhető lesz. Az új technikának köszönhetően elöl-hátul változtattak a világítótestek belső felépítésén, továbbá új a hűtőrács és a ködlámpa környéke, hátul pedig szögletes kipufogó imitáció jelent meg, az autó egésze pedig az elegánsan visszafogott stílustól egy lépéssel a sportos irányba távolodott el.
A kupé mellett kabrióból és praktikusabb ötajtósból lehet választani, az S5-ből távozott a benzinmotor, helyét - alighanem emissziós okokból - gázolajos veszi át
A beltérben a váltó előválasztó karja elől száműzték a tekerőtárcsás MMI vezérlőt, mivel immár érintésérzékeny a központi kijelző (10,1 colos), továbbá a fedélzeti WiFi is alapáron jár majd az A5-höz. Technikai téren újdonságnak számít a könnyű hibrid hajtás, amely az összes motorhoz jár. A kínálat a 35 TDI jelű kétliteres dízellel indul, melyet 163 lóerővel kínálnak, ezt követi a 40 TFSI jelű 190 lovas szintén kétliteres benzines.
A bemutatáskor a csúcsmodell szerepét az S5 fogja betölteni, amely az emissziós korláttal sanyargatott európai piacra gázolajos motorral jön.
Az S5 orrában háromliteres V6-os blokk lapul 347 lóval és 700 Nm nyomatékkal, ám akinek ez kevés, az kénytelen lesz megvárni az RS5 megjelenését. Érdekes viszont, hogy az S5 esetében a gázolajra váltás már megtörtént, így léteznek ráncfelvarrás előtti, ám már dízellel szerelt S5 modellek is, ez a ritka kombináció évtizedek múlva keresett portéka lehet a gyűjtők körében. A frissített A5/S5 még idén ősszel a szalonokba kerül, a legolcsóbb modell a 40 TFSI jelölésű benzines lesz, a modell indulóára körülbelül 13 millió forint lehet.
Hátul a lámpák belső szerkezete és a lökhárító alja módosult, ezentúl WiFi is lesz a fedélzeten