Bemutatták a Porsche első elektromos autóját

Hihetetlen gyors lett a Porsche Taycan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porschétól megszokott módon többféle teljesítménnyel és utónévvel érkezik a Taycan, most a két legerősebb kivitelt leplezték le.

A Porsche nem várta meg a Frankfurti Autószalont, már előtte bemutatta fennállásának első elektromos autóját. A Tesla Model S babérjaira törő Porsche Taycan már megjelenése előtt szinte berúgta az ajtót, mivel még álcázva körrekordot állított fel a Nordschleifén. Most viszont teljes valójában bemutatták a négyajtós típus, amely arányaiban és sziluettjében a Panamérára hasonlít, ám a Taycan egyedi orrkialakítással büszkélkedhet, a szögletes fényszórókkal és azok sarkaiból kiinduló légbeömlőkkel egyediséget hoz a Porsche kínálatába. Persze nem csak a külsejében, hanem technikájában is tartogat számos újdonságot. A Taycan rögtön két motorral és erőforrásonként egy váltóval készül: az első és a hátsó kerekeket külön-külön villanymotor hajtja, az első tengelynél egy áttételt használ, a hátsónál viszont kettőt, az első fokozat a gyorsításra, a második pedig a sebesség tartására szolgál. Ugyan a Taycan esetében inkább a menetteljesítményen van a hangsúly sem mint a takarékosságon, ám mégis van hosszú hatótávra kihegyezett mód, mellyel az első villanymotort kikapcsolja az elektromos Porsche.
A Taycan esetében a Porschétól megszokott névválasztással találkozni, ám mégis van benne némi furcsaság, a két legerősebb verzió Turbo és Turbo S nevet kapta, noha természetesen nincs turbófeltöltő az elektromos modellekben. Mindkét modell maximális sebességét 260 km/h-ban korlátozták, a gyorsulási adatok szinte hihetetlenek, a Turbo változat 3 másodperc alatt éri el a százat, a Turbo S pedig 2,6 másodperc alatt van százon. Mindkét modell teljesítménye 625 lóerő, ám a különbség Overboost módban jön elő, akkor a Turbo változat teljesítmény 680 lóerőre emelkedik, a Turbo S esetében pedig ilyenkor 761 lóerőt lehet beosztani. A két modell nyomatékból sem áll rosszul, a gyengébb verzió esetében 850 Nm, az erősebbiknél 1050 Nm áll rendelkezésre, a fejlesztésnél külön hangsúlyt fektettek arra, hogy a Teslákkal ellentétben hosszú távon is bírja a nagyobb terhelést (úgy tűnik, hogy az egykor úttörő Tesla lassan sereghajtó lesz, ha elmaradnak a fejlesztések). A Taycan impozáns méretű kerekeket kap, a Turbo 20, a Turbo S pedig 21 colosakat, a légrugós felfüggesztés pedig alap. A Porschénál olyannyira nagy hangsúly fektettek az aerodinamikára, hogy közben egy rekordot is sikerült összehozni, ugyanis a légellenállási együttható csupán 0,22 Cw, amivel a valaha készült legáramvonalasabb Porsche cím birtokosa, de csak olyan limitált példányszámú, takarékosságra kihegyezett modellek előzik meg, mint a General Motors EV1 és a Volkswagen XL1. A remek értékek elérésében aktív és passzív elemek részt vesznek, az alacsony hasmagasság mellett az alját teljesen beburkolták, illetve aktív hátsó szárnyat és nyitható-zárható hűtőlamellákat is kapott.
Hirdetés

A beltérben fizikai gombból keveset találni, a vezető elé virtuális műszerek kerültek, amik a tradíció jegyében virtuálisan imitálják a régi Porschék körműszereit. Kijelzőből a középkonzolra is került, de a kormánytól a jobb szélső légbeömlőig képernyők húzódnak a műszerfalon, a Taycan beltere pedig mentes lehet az állati eredetű bőröktől. Az alacsony súlypont miatt az akkuk a padlóba kerültek, ám a komfort miatt mélyedéseket alakítottak ki a hátul ülők lábainak. Csomagtartóból rögtön kettő is van, a hátsó 366 literes, az első viszont csak jelzésértékű, csupán 81 liternyi apróság pakolható előre. Akkumulátorokból 93 kWh-nyit találni a fedélzeten, ennek is köszönhetően 2,3 tonnás a Taycan tömege. A töltésben is úttörő az első elektromos Porsche, ugyanis akár 800 voltos árammal is tankolható, 270 kW-os töltéssel 100 kilométeres hatótáv feltöltéséhez elég 5 perc, a 80%-os töltöttség eléréséhez csupán 22 percre van szükség. A modellnek még egyelőre hazai árai nincsenek, Németországban átszámítva 50 millió forintot kérnek a Turbo változatért, a Turbo S pedig 61 millió forintba kerül. Később várható a Taycan és a Taycan S megjelenése, ami kisebb teljesítményt és alacsonyabb árat hozhat, de a Cross Turismo is érkezik, ami a Taycan kombi változata lehet. Jelenleg Tesla Model S képviseli a konkurenciát, ám nem valószínű, hogy a többi prémium gyártó sokat várna az első elektromos granturismo bemutatásával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?