Szinte alig különböztethető meg a páncélozott BMW X5, a civil változatoktól
Például a VR6 annak a páncélozottsági szintnek a jelölése, amely képes ellenállni a 7,62x39 milliméteres töltényeknek, amelyeket az AK-47-es gépfegyverekben is használnak. Ám ez még nem minden. Amennyiben a támadók robbanótöltetekkel próbálják a levegőbe repíteni az X5-öst, az sem biztos, hogy végzetes számára, hiszen 15 kilogramm TNT robbanását is kibírja, amennyiben 4 méternél nem robban közelebb.
Vastag, bizonyos szintig golyóálló acéllemezekből építették a kasztnit
Ahhoz, hogy elérjék ez a védelmet, nagyszilárdságú, vastagabb acéllemezeket alkalmaztak az ajtókon, a sárvédőkön és a tetőn, illetve a hátsó ülések mögött is egy nagy páncéllemez található. Emellett természetesen a padlólemeznél sem felejtették el ugyanezt, illetve a csomagtér-ajtón sem. Az ablaküvegek 30 milliméter vastagságúak, ellenállnak a kézifegyverek lövedékeinek, de ha valami mégis áttöri őket, akkor szilánkmentesen törnek. Extraként még vastagabb páncéllemezek is rendelhetők például a padlólemezre, hogy a kézigránátok robbanásának is ellenálljon, illetve a tetőre is, hogy 200 gramm C4 robbanóanyag okozta erőhatásokat is kibírjon, akár egy dróntámadás során.
30 mm vastagok az ablaküvegek
A nehezebb autó mozgatásához erős motor dukál, hiszen a forró helyzetekből gyorsan szeretnének elszelelni vele, ezért a V8-as, 4,4 literes hajtásláncot pakolták bele 523 lóerővel és 750 Nm forgatónyomatékkal. Ezzel 210 km/h a végsebessége és 5,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra.
A hátsó ülések mögé is jutott páncélzat
A menekülésről a 20 colos felnikre húzott, megerősített oldalfalú gumiabroncsok is gondoskodnak, amelyekkel akkor is lehet gurulni, ha elszökik belőlük az összes levegő. A páncélozott X5-ben egyébként négy utas foglalhat helyet. Az utastérben külön gomb szolgál a „vészhelyzet elrendelésére”, amelynek megnyomására felhúzódnak az ablakok, záródnak az ajtók, villogni kezdenek a fényszórók és hangosan visítani kezd a riasztó. Arról azonban nem árult el semmit a BMW, hogy pontosan mennyibe is kerül egy ilyen autó.
V8-as, 4,4 literes motor dolgozik a páncélozott X5 orrában