A NASCAR Xfinity szériában debütált a Ford legfrissebb versenygépe
Apránként a Ford szinte minden versenysorozatban a Mustangot küldte harcba, ahova benevezett. Kivétel természetesen a Le Mans-i és az IMSA program, ahol a GT versenyautók szerepeltek, bár jövőre már befejezi ezek versenyeztetését a kékoválos márka. Szóval a Mustang tűnik fel, bárhova nézünk a világban. Például a bolygó másik oldalán, Ausztráliában a Supercars sorozatban a Falcont váltotta a Mustang, az IMSA kisebb sorozatában a széria alapú GT4-es Mustang indul, de visszakanyarodva a szériakocsiktól eltávolodott masinákhoz, a gyorsulási versenyeken is vágtató lovas arcot rajzoltak a brutális masináknak, illetve a NASCAR-ban is a ezzel a modellel találkozhatunk.
A technikai szabályok nagyon szigorúak, szóval, aki járatos a NASCAR világában már látja, hogy alig változott a gép
Persze a NASCAR-ban – hiába nevezik stock car, tehát szériaautós versenyeknek – semmi köze az autóknak a sorozatgyártású modellekhez. Ezeken a gépeken csupán a matricázás utal a valódi Mustangra, hiszen a szigorú szabályok alapján épült kasztnin a fényszórók, a hűtőrács és az embléma is csak matrica.
Csak matricázva van az autó orra
Az Xfinity széria a NASCAR másodosztálya a csúcsot jelentő Cup alatt. Itt egy kicsit gyengébbek a motorok, és más kialakítású kasztnit kapnak az autók. De ugyanúgy régivágású V8-as szörnyekről beszélünk. Azonban a Ford jelenlegi versenygépe már 9 éve változatlan (csak a matricázás változott, hiszen Fusionként is futott). A Chevy pedig nemrég újított a Camaróval, ahogy a Toyota is a Suprával, most pedig a Ford is hozzányúlt a masinához, de az új gép csak jövőre debütál a daytonai nyitányon.
Az Xfinity legtöbbször a Cup betétfutama
Mivel a motorra is szigorú szabályok vonatkoznak, az továbbra is 700 lóerős, 705 Nm forgatónyomaték társaságában. Az erőt a hátsó kerekek felé továbbítja a négyfokozatú, H-kulisszás, manuális sebességváltó, amiből bizony jól látszik, hogy ebben a sorozatban még ragaszkodnak a versenyzés ősi esszenciájának megtartásához. A Ford leköszönő gépe egyébként 6 alkalommal nyert csapatbajnoki címet (négyszer a Penske és egyszer-egyszer a Roush és a Stewart-Haas alakulatokkal), illetve három bajnoki címet gyűjtött be a pilóták bajnokságában 2011 óta, de hangsúlyozom, ezek az Xfinity szériában elért eredmények.
700 lóerős, ősrégi V8-as motor dübörög az autó orrában