Rohamléptekkel a jövő felé – ezt mutatják az eladások

Bár a dízelbotrány halkul, hatásai még csak most kezdenek igazán felerősödni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A vártnál is nagyobb mértékben folytatódik a dízelmotorok piacvesztése - derült ki a JATO Dynamics júniusi eladási elemzéséből. Vajon kiknek kedvezhet mindez? Mit mutatnak még az eladások?


A tavalyi év júniusához képest 7,9 százalékkal kevesebb, azaz 1,49 millió gépkocsit adtak el az idei hatodik hóban, tehát stabilan kijelenthetjük, ez volt az utóbbi négy év leggyengébb hónapja az eladások terén. Mindemellett egyre nagyobb a rés a benzines és a dízel autók eladásai között - ezt a tényt mutatja az alábbi táblázat. Ahogy itt is látszik, a dízelek eladásai 5%-ot estek a tavalyi év ezen szakaszához képest. Ezzel egyidejűleg lettek egyre népszerűbbek a különböző alternatív hajtásláncok, például a hibridek vagy a teljesen elektromos autók. Utóbbiak eladásai minden idők legjobb piaci részesedését (7,5 százalék) hozták. Az alternatív kategóriában továbbra is a hagyományos hibridek a legnépszerűbbek: ez 62 400 darabot jelent, ami 35 százalékkal több mint a teljesen elektromos, illetve a plug-in-hybrid modellek összesített eladásai. Ugyanakkor nem lehet nem észrevenni a (helyi szinten) teljesen emissziómentes autók térnyerését, hiszen tavalyhoz képest 104 százalékkal többet vásároltak belőlük. A rendkívüli mértékű növekedés jelentős részét a Tesla Model 3-nak köszönhetjük, melyből júniusban 11 256 darab talált gazdára! Mögötte a második a nemrég frissült Renault Zoe lett.
Hirdetés
És vajon a Tesla mellet még kik járnak jól a zöld autózás egyre rohamosabb terjedésével? Nos, elsősorban a Toyota. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy Európa öt legnépszerűbb hibrid modellje közül négy a japán márka hibridjei közül került ki. Hatalmas népszerűségnek örvend a közelmúltban debütált új Toyota Corolla, mely 13 083 eladott autóval azonnal a lista élére ugrott. Őt követi a RAV4 (8722 darab) majd a CH-R (8678 darab), és végül a kis Yaris Hybrid (7613 darab). Ezen adatok tudatában azt is láthatjuk, hogy a Tesla Model 3-ból tényleg rengeteg fogyott, hiszen még a világ legnagyobb autógyártója sem tudta őket zöld autó eladás terén lekörözni.
Most pedig, miután megvizsgáltuk az elektronok térnyerését, térjünk rá egy kicsit magukra a gyártókra. Mint azt már a cikk elején említettük, elég sanyarú hónap volt a június. Továbbá a fentiek tudatában az sem meglepő, hogy júniusban a tíz legnépszerűbb márka közül egyedül a Toyota tudta növelni eladásait. Minden más gyártó forgalma 5-15 százalék közötti mértékben csökkent - érdemes szemezgetni az alábbi táblázatból.

Utolsó nézőpontunk pedig az egyes modell kategóriák, szegmensek eladásiba enged betekintést. Szerintem sejtik, mely szegmens a legdivatosabb a Nissan Qashqai megjelenése óta!? Igen, a szabadidő-autóké! Továbbra is hatalmas tempót diktál a kategória és óriási verseny van a gyártók modelljei között. Szinte minden második héten érkezik egy új versenyző a régiek mellé. Miközben a többi kategória csökkent, vagy éppen stagnált, a(z) SUV eladások 3,2 százalékkal növekedtek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.08.07. at 11:32
    Permalink

    “Csak egy szegmens tudott tovább nőni, a szabadidő-autóké (Forrás: JATO)”.Az a + 0,4%-os városi autók(city car),vagy a + 0,1%-os kisáruszállító(VAN) növekedés,akkor az nem is növekedés? Ott van az alsó diagrammon!

Vélemény, hozzászólás?