Eszi az olajat a Suzuki – kerüljön-e bele vastagabb?

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: Suzuki Swift 1.2, 2013

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokat mond a Suzukik "problémásságáról", hogy 160 ezer kilométer után 1000 kilométerenkénti 1 deciliter alatti olajfogyasztásról esik szó. Ilyenkor is észnél kell azonban lenni!


Két dologra is felhívja a figyelmet a legutóbbi olvasói kérdés: egyrészt igen, egy Suzuki olajfogyasztására is érdemes figyelni. Másrészt a szerény mértékű olajfogyasztás alapvetően nem probléma, a gyártók által is megengedett és eltűrt jelenség. Arra azonban az utántöltésnél és a cserénél is erősen ajánlott figyelni, hogy csakis az előírt kerüljön bele! Íme a levél és Motorolajdoktorunk válasza: Üdvözlöm!
A segítségét szeretném kérni!
Két éve vásároltam egy 2013-as évjáratú Swift szépséget! Addig céges autóként funkcionált. Az átlaghoz képest szerintem én is sokat járok vele, havi 3000 km-t. A legutóbbi olajcserénél 2019. március (150 ezres szerviz)szóltak, hogy kevés volt az olaj, amit leengedtek, így kértek hogy időközönként nézzek rá az olajszintre! 0W-20-as, gyári Suzuki olajat használtak, megkérdeztem a szakszervizben!
Az autó teljesítménye, fogyasztása (vegyes 5l/100km) kifogástalan, viszont havonta kb. 2 dl olajat utána kell töltenem. Lassan aktuális a következő olajcsere (162 ezer km-nél jár az autó) és nem tudom, szükséges-e vastagabb olajban gondolkozni vagy ez így rendben van?
Az autó alatt nincs nyoma az olajfolyásnak, ami engem aggaszt, mert akkor lehet nagyobb a baj...
Várom mielőbbi válaszát!
Bernadett
Hirdetés

Kedves Bernadett,
~2-3dl / 3000km sajnos az újabb autóknál "belefér" a normális kategóriába. Az fontos, hogy korábban is 0W20-as olaj volt benne, azt javaslom, hogy ez után is maradjon a 0W20-as viszkozitásnál, ne hallgasson olyan szerelőre, aki 5W30-at javasol ebbe az autóba!
Az újabb japán autókat azzal lehet ügyesen megölni közép-hosszú távon, ha elkezdenek 0W20 helyett minden egyebet, pl. akár 10W40-et tölteni bele. Az utántöltésnél is figyeljen arra, hogy csak az előírt (lehetőleg a cserénél használt fajta) kerüljön a motorba.
üdv.
Olajdoki

A motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket várjuk a [email protected] címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.07.22. at 13:50
    Permalink

    Semennyire nem fér bele. 261000 km-nél nálam semmit nem eszik a motor. Évente 20E km felett 2x
    kétszer kellett volna az olajcsere, amit elmulasztottak. Ez a motor már szét van kopva.

  • 2019.07.23. at 17:44
    Permalink

    Lökd fel hahura báttya, aztán melegítsd rá valakire aki azt hiszi hogy most vesz 1 strapabíró pöcc röff japánt…nyugodj meg, úgy se fogja bevallani senkinek hogy nyakalja az olajat.

    • 2019.08.08. at 16:17
      Permalink

      Tisztában vagyok azzal, hogy ne hallgasson a szerelödre mert az hülye duma. Úgy hangzana ne hallgasson az orvosra mert az hülye. Ugyanis a tribologia és más környezetvédelemmel kapcsolatos mérnökök feladata nem 10-15 évre szól hanem max 7 évre terveznek . Namost aki napi szinten szerel 10 évnél is öregebb autókat az tisztában van azzal ,hogy miért moddja azt amit.

Vélemény, hozzászólás?