Középmotoros az új Corvette, szuperautóvá vált?
Szupersportautóra hasonlít, szívómotor hajtja az új Corvette-et
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Évek óta tudni lehetett, hogy a Chevrolet nagy változáson viszi keresztül a Corvette-et. Ezzel elérték, hogy a hosszú beetetés ideje alatt megérjen iránta a vágy, a C8-as Corvette igazán izgalmasra sikerült.
Őrülten hosszú idő telt el azóta, hogy a Corvette-et megálmodták középmotoros elrendezéssel. Még maga a modell atyja, Zora Arkus-Duntov készítette el az első ilyen prototípust 1964-ben, utána pedig többször is láthattuk az aktuális Corvette-eket szupersportautós fazonban. Ám egészen mostanáig csak tologatták a terveket, a C8-as generációval viszont nagyot léptek előre,
orrközépmotoros izomautóból farközépmotoros szupersportautóvá avanzsált Amerika ikonná vált sportautója.
A változások viszont szinte senkit nem érintettek negatívan, a Corvette nagyon jó volt, sőt, érték-arányosan az egyik legtöbbet adó sportkupé, de kicsit már elfáradt a konstrukció, megérte lépni. A formavilágon nem változtattak túl sokat, ahogy azt nagyjából előre megjósolták sokan, az aktuális formavilágot kapta meg középmotoros arányokkal. A rövid orr, az előre tolt kabin és a hosszú, magas fenék nem tett rosszat a dizájnnak, az éles vonalakkal agresszív megjelenésű, hatásos képet mutat a Corvette C8 Stingray, tökéletesen beillik a kategóriába, melyben ismét szemtelenül jó ár-érték arányt ígér.
A karosszéria térváza alumíniumból készült és igyekeztek úgy kialakítani, hogy a küszöbök alacsonyak legyenek a könnyű beszállás érdekében. Nem csak kupé, de targatetős kivitelben is elkészült, valamint a bemutató végén megmutatták a nyithatótetős kabrió kivitelt is. A kupé és targa modellnél a nagyokhoz hasonlóan üvegezett motorteret kapott, a dizájnerek pedig arra is ügyeltek, hogy a géptér ne csak látható, de szép is legyen, hiszen a márka egyik büszkeségét rejti, vagyis inkább tárja mindenki elé, hiszen a kategória lényegében utolsó szívó V8-as motorja dolgozik a középmotoros Corvette-ben.
A C8 Stingray 6,2 literes V8-as motorja az ismert LT1 szériára épül, de számtalan módosítása miatt LT2-re keresztelték. Teljesítménye 500 lóerő a Z51 névre hallgató Performance csomaggal, hozzá pedig mindenképp nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltót csatolnak, a kézi váltós Corvette-ek sorának ezzel tehát egyelőre vége. A váltó viszont kézzel is kapcsolható a kormány mögötti fülekkel, fokozatkiosztását pedig úgy alakították, hogy a minél jobb rajt érdekében az 1-es nagyon rövid, 2-6-ig szintén gyorsan leforognak a fokozatok, túraautózáshoz pedig hosszú 7. és 8. fokozatot kapott. A C8 Stingrayről minden részletet egyelőre nem árultak el, de azt azért igen, hogy
kevesebb mint 3 másodperc alatt megfutja a 0-100-as sprintet, vagyis gyorsabb, mint egy belépő szintű, 540 lóerős V10-es motorral szerelt Audi R8.
Az új Corvette utastere is egészen egyedi, miközben ismerős vonalakat használtak. A két ülést masszív középkonzol választja el, aminek domináns eleme a műszerfal tetejétől egészen a könyöklőig húzott magas fal. Ennek élére különleges módon egymás után sorban helyezték el a különböző kényelmi funkciók kapcsolóit, a multimédia tisztességes érintőkijelzőt kapott, a műszeregység pedig mindenképpen digitális. A csak és kizárólag hátrsókerékhajtással elérhető újdonság Amerika új ikonjává válhat, a szupersportautós jellemzőkkel nem csak külsőre, de teljesítményre is hozza a kategóriában elvártat, és nem csak a minimumot. Ahogy a Corvette korábban is kiváló árával édesgette magához a vásárlókat, úgy az új C8 Stingray is képes lesz erre, mivel
kezdőára nagyjából 60 000 dollár lesz, vagyis kevesebb mint 17,5 millió forint, amennyiért még hasonlót sem kapunk újonnan.
Nagyon szokni kell ezt a Ferrari + Saleen S7 + Ford GT egyveleget, és a tudatot, hogy lezárult egy korszak, most már ilyen lesz a Corvette. Annak is örülni kell, hogy egyáltalán még létezik, ráadásul nem egy Supra-mintájú többmárkás összmunka eredménye…