Középmotoros az új Corvette, szuperautóvá vált?

Szupersportautóra hasonlít, szívómotor hajtja az új Corvette-et

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évek óta tudni lehetett, hogy a Chevrolet nagy változáson viszi keresztül a Corvette-et. Ezzel elérték, hogy a hosszú beetetés ideje alatt megérjen iránta a vágy, a C8-as Corvette igazán izgalmasra sikerült.


Őrülten hosszú idő telt el azóta, hogy a Corvette-et megálmodták középmotoros elrendezéssel. Még maga a modell atyja, Zora Arkus-Duntov készítette el az első ilyen prototípust 1964-ben, utána pedig többször is láthattuk az aktuális Corvette-eket szupersportautós fazonban. Ám egészen mostanáig csak tologatták a terveket, a C8-as generációval viszont nagyot léptek előre,

orrközépmotoros izomautóból farközépmotoros szupersportautóvá avanzsált Amerika ikonná vált sportautója.


A változások viszont szinte senkit nem érintettek negatívan, a Corvette nagyon jó volt, sőt, érték-arányosan az egyik legtöbbet adó sportkupé, de kicsit már elfáradt a konstrukció, megérte lépni. A formavilágon nem változtattak túl sokat, ahogy azt nagyjából előre megjósolták sokan, az aktuális formavilágot kapta meg középmotoros arányokkal. A rövid orr, az előre tolt kabin és a hosszú, magas fenék nem tett rosszat a dizájnnak, az éles vonalakkal agresszív megjelenésű, hatásos képet mutat a Corvette C8 Stingray, tökéletesen beillik a kategóriába, melyben ismét szemtelenül jó ár-érték arányt ígér.
A karosszéria térváza alumíniumból készült és igyekeztek úgy kialakítani, hogy a küszöbök alacsonyak legyenek a könnyű beszállás érdekében. Nem csak kupé, de targatetős kivitelben is elkészült, valamint a bemutató végén megmutatták a nyithatótetős kabrió kivitelt is. A kupé és targa modellnél a nagyokhoz hasonlóan üvegezett motorteret kapott, a dizájnerek pedig arra is ügyeltek, hogy a géptér ne csak látható, de szép is legyen, hiszen a márka egyik büszkeségét rejti, vagyis inkább tárja mindenki elé, hiszen a kategória lényegében utolsó szívó V8-as motorja dolgozik a középmotoros Corvette-ben.
Hirdetés

A C8 Stingray 6,2 literes V8-as motorja az ismert LT1 szériára épül, de számtalan módosítása miatt LT2-re keresztelték. Teljesítménye 500 lóerő a Z51 névre hallgató Performance csomaggal, hozzá pedig mindenképp nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltót csatolnak, a kézi váltós Corvette-ek sorának ezzel tehát egyelőre vége. A váltó viszont kézzel is kapcsolható a kormány mögötti fülekkel, fokozatkiosztását pedig úgy alakították, hogy a minél jobb rajt érdekében az 1-es nagyon rövid, 2-6-ig szintén gyorsan leforognak a fokozatok, túraautózáshoz pedig hosszú 7. és 8. fokozatot kapott. A C8 Stingrayről minden részletet egyelőre nem árultak el, de azt azért igen, hogy

kevesebb mint 3 másodperc alatt megfutja a 0-100-as sprintet, vagyis gyorsabb, mint egy belépő szintű, 540 lóerős V10-es motorral szerelt Audi R8.


Az új Corvette utastere is egészen egyedi, miközben ismerős vonalakat használtak. A két ülést masszív középkonzol választja el, aminek domináns eleme a műszerfal tetejétől egészen a könyöklőig húzott magas fal. Ennek élére különleges módon egymás után sorban helyezték el a különböző kényelmi funkciók kapcsolóit, a multimédia tisztességes érintőkijelzőt kapott, a műszeregység pedig mindenképpen digitális. A csak és kizárólag hátrsókerékhajtással elérhető újdonság Amerika új ikonjává válhat, a szupersportautós jellemzőkkel nem csak külsőre, de teljesítményre is hozza a kategóriában elvártat, és nem csak a minimumot. Ahogy a Corvette korábban is kiváló árával édesgette magához a vásárlókat, úgy az új C8 Stingray is képes lesz erre, mivel

kezdőára nagyjából 60 000 dollár lesz, vagyis kevesebb mint 17,5 millió forint, amennyiért még hasonlót sem kapunk újonnan.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.07.19. at 15:32
    Permalink

    Nagyon szokni kell ezt a Ferrari + Saleen S7 + Ford GT egyveleget, és a tudatot, hogy lezárult egy korszak, most már ilyen lesz a Corvette. Annak is örülni kell, hogy egyáltalán még létezik, ráadásul nem egy Supra-mintájú többmárkás összmunka eredménye…

Vélemény, hozzászólás?