Európa útjaira is elhozta önvezető autóit a Toyota
A Toyota és a Lexus már Európa közútjain is teszteli önvezető technológiáját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre közelebb járunk a sofőr nélküli autókhoz, a Toyota már Európában is teszteli őket.
El kell fogadni, ahol emberi tényező van, ott hibázási lehetőség is. Hogy ez milyen mértékű, jelentősebb-e, mint az embert egyre több helyen kiváltó elektronikáké, az sok tényező függvénye, az autógyártók és a fejlesztők azonban egyértelműen azt jósolják, hogy az önvezető technológiák csökkenteni fogják a közúti baleseteket és az áldozatok számát is. Miként például a Volvo, úgy a Lexus prémiummárkát jegyző Toyota célja is az, hogy nullára redukálják a közúti balesetben elhunytak számát. Önvezető kísérleti autójuk már létezik, amely most - sikeres japán és észak-amerikai – közúti tesztek után Európa útjaira lép, Brüsszel belvárosában vesz majd részt a forgalomban az önvezető technológiával felszerelt kísérleti Lexus LS.
A Brüsszel útjaira lépő Lexus LS az európai „L3Pilot projekt” számára is gyűjt adatokat. A 2017-ben útjára indított, négyéves európai projektben a Toyota mellett harmincnégy további partner vesz részt – élvonalbeli autógyártók, autóipari beszállítók, kutatóintézetek és hatóságok. Az L3Pilot egy nagyszabású autonóm mobilitási tesztsorozatot készít elő, amelyben Európa tíz országában száz autó és mintegy ezer sofőr vesz majd részt. A TME most ebben a keretrendszerben elsősorban a fogyasztói viselkedést és a rendszerek biztonságos működtetését kutatja egy összetett, sokszínű városi környezetben.