Felismered a változásokat, mielőtt tovább olvasol?
Csak a szokásos módosításokat végezték el az Opel formatervezői az Astra frissítésekor, pedig menet közben más vállalatcsoportba került a márka. Ez a motorháztető alatt érezteti a hatását, de nézzük gyorsan, hogy mi változott kívül. Például a lökhárító és a ködfényszórók környéke, de ez egyben a leglátványosabb és legkönnyebben észrevehető változás. A hűtőmaszknak csak a mintája változott és az Opel emblémából már „szárnyak” nőnek ki. Hátul még ennyi sem történt, sőt nagyon úgy tűnik, hogy itt nem nyúltak az autóhoz.
Új motorjaival a friss Astra a típus történetének legkörnyezetkímélőbb tagja
Az igazán nagy újdonságokat a lemezek alatt kell keresni. Az Astra ugyanis megkapta a PSA csoport motorjait. A háromhengeres, 1,2 literes egység háromféle teljesítményszintet kínál: 110, 130 és 145 lóerővel kérhető. Mindhárom változathoz hatfokozatú, manuális sebességváltó az alap, de a legerősebb modellek kilencfokozatú, automatikus váltóval is társíthatók. Dízelfronton a négyhengeres, 1,5 literessel szolgál a márka. Kétféle változatban, 105 és 122 lóerővel érhető el.
A ferdehehátú Astra 0,26-os légellenállási együtthatóval, míg a kombi 0,25-ös értékkel büszkélkedhet, amelyek az Opel szerint a kategória legjobbjai (Persze csak, ha a Mercedes CLA értékét különválasztjuk és a prémium kompakt megnevezéssel más kategóriába soroljuk)
Újdonság még az előre néző kamera, amely képes felismerni a járműveket, a gyalogosokat és a táblákat, illetve a jobb minőségű képet adó hátsó kamera is. Az infók a középkonzol nyolc colos, érintőképernyős kijelzőjén jelennek meg, de a sebességmérő órát is digitálisra cserélték a vezető előtt.
Fűthető szélvédő és vezetéknélküli telefontöltés is kérhető a friss Astrához, ami az Év Magyar Autója címért is indul