Felfrisssült a GT3-as AMG GT
A GT-versenyzés világának egyik népszerű modellje a Mercedes-AMG GT, illetve annak a GT3 szabályok alapján épített változata. Bár az idei nürburgringi 24 órás versenyen nem a csillagos márka győzött az összetettben, a helyszín és az esemény kiváló alkalmat nyújtott, hogy megmutassák a továbbfejlesztett versenyautót. Persze még nem a versenyen.
A nürburgringi 24 órás versenyen mutatták meg először, de még nem éles körülmények között
Egy versenyautónál természetesen más szempontok alapján végzik el a frissítést, mint az utcai modelleken. Az AMG GT esetében jól látható, hogy változtattak az első és a hátsó lökhárítókra szerelt légterelőkön, illetve gyorsabban átállítható hátsó szárnyat is kapott. A fényszóró is új, ami lényegtelen változtatásnak számíthat, ám azt sem szabad elfelejteni, hogy a hosszútávú versenyeken fontos elem ez is.
Egyszerűbben és gyorsabban állítható a hátsó szárny
DropStart néven egy új megoldás is megjelent a versenyautóban. Ez a rendszer egyből beindítja a motort, ahogy az autó alól kiveszik az emelőt, ezzel is időt spórolva. Emellett módosítottak a fékrendszeren és a kipörgésgátlón is, hogy nagyobb összhangban működjenek a versenygumikkal. Továbbá a friss versenygép fedélzeti számítógépe maga képes ellenőrizni bizonyos alkatrészek állapotát és jelezni a versenymérnökök számára, hogy eljött a csere ideje.
Év végén jut el az ügyfélcsapatokhoz az új versenygép
A motor maradt V8-as és 6,3 literes, de a motorteret kissé átrendezték, elhelyeztek benne olyan merevítő elemeket, amik még jobban védik a kisebb ütközések alkalmával az erőforrást, a kormányművet és az első tengelyt. A Mercedes új GT3-as masináit év végén kapják meg azok az ügyfélcsapatok, akik elsőként megrendelik. Erre pedig körülbelül 110 millió forintot kell rászánniuk.
A versenymérnökök munkáját is segíti az új fedélzeti számítógép