Három CNG tartály van a Skoda Scala G-TEC-ben
A Skoda sem akar lemaradni az alternatív hajtásmóddal kínált autók piacán, ám a hamarosan piacra lépő hibrid és tisztán villanyhajtású modellek mellett nem mondott le a sűrített földgázzal üzemelő autókról sem. Tavaly szeptemberben megújult a Skoda Octavia G-TEC, amelyben a négyhengeres motor CNG-t éget el, mostantól a Rapid utód, teljesen új Scala is kap egy ilyen motort.
A sűrített földgázzal üzemelő Skodák a G-TEC nevet kapják
Vagyis hasonlót, hiszen a Scala orrában a háromhengeres, egyliteres egység nyeli a földgázt. Amelynek égése egyébként környezetkímélőbb, mint a benzin- és a dízelmotoros járműveké. Persze erőben kicsit szerény, hiszen 90 lóerőt és 160 Nm forgatónyomatékot nyújt, amit hatfokozatú manuális sebességváltó továbbít az első kerekek felé. Cserébe gazdaságosabb üzemeltetést kínál, persze előnyös, ha olyan helyen használják, ahol jobban kiépített a CNG-kúthálózat.
Itthon sajnos elég kevés helyen lehet CNG-t tankolni
A Scala G-TEC három tartályban tárolja a sűrített földgázt, összesen 13,8 kilogrammot képes elnyelni. Ez pedig 410 kilométeres hatótávolsághoz elég, azonban egy 9 literes benzintartályt is elhelyeztek a lemezek alatt, ami további 220 kilométerrel képes megnövelni a hatótávot, így összesen 630 kilométert lehet megtenni az autóval, a benzintartálynak köszönhetően nem kell túlságosan aggódni az elfogyó CNG miatt. Ugyanakkor a három CNG tartály helyigényéből adódóan a csomagtér mérete 467 literről 339 literre csökkent alaphelyzetben, amivel odalett a szegmensben vezető szerep is.
A csomagtér méretét sajnos csökkentik a CNG tartályok