Komoly célt tűzött ki magának a Renault: 2022-re kereken 20 elektromos meghajtással (is) rendelkező modellt szeretnének kínálni, ennek a koncepciónak a része az idén frissülő negyedik generációs Megane is. A Koleoshoz hasonlóan nem várható radikális külső változás, ugyanis a Megane 2016-os megjelenése óta nem változott a Renault formanyelve, így várhatóan csak elöl és hátul várható kisebb módosítás, a tesztelés alatt álló prototípus oldalát nem is álcázták. A legnagyobb változás a hibrid hajtás megjelenése lesz, az egy számmal kisebb Clióval ellentétben nem öntöltő, hanem plug-in hibrid hajtás kerül az alsó-középkategóriás modellbe, melyet egy turbós benzinessel fognak kombinálni, ám azt még nem tudni, hogy a valaha volt legkisebb Megane-ba kerülő motort, ami egyliteres egység lesz, vagy a Renault-Daimler fejlesztésű 1,33 literes blokkot fogja kiegészíteni az elektromos hajtás. Nem hivatalos források szerint a hibrid változat kuplung nélküli váltót kap, de nem a hagyományos fokozatmentes CVT váltó kerül a benzin-elektromos Megane-ba.
A Renault célkitűzésének elérésében a Megane mellett a Captur második generációja is segíteni fog, melybe szintén a Megane hibrid hajtáslánca kerülhet. A hajtásláncok mellett a beltérben jobb anyagokat, átdolgozott infotainment rendszert és új biztonsági segédeket ígér a Renault. Az új Megane várhatóan 2020-tól lesz kapható, a típus premierjére várhatóan szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon kerül sor.